همشهری آنلاین: تشدید تنش ها در شبه جزیره کره پس از تهدیدهای متقابل نظامی آمریکا و کره شمالی برای انجام حمله های گسترده، سامانه پدافند موشکی روسیه در خاور دور این کشور را به حال آماده باش کامل در آورد.

 آماده باش روسیه برای بحران شبه جزیره کره

به گزارش ایرنا، سناتور ویکتور اوزروف عضو شورای فدراسیون روسیه (سنا) روز جمعه اعلام کرد که سامانه پدافند موشکی این کشور با توجه به وضعیت در منطقه خاور دور به حالت آماده باش کامل در آمده است.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اوضاع پیرامون کره شمالی موجب نگرانی شدید و احساس ضرورت اتخاذ تدابیر بیشتر برای تامین امنیت مناطق خاور دور روسیه شده است.

مقام پارلمانی روس گفت: نیروهای پدافند موشکی و هوافضای روسیه در منطقه خاور دور کشور تقویت شده اند.

اوزروف همچنین افزود: واحدهای نظامی روسیه اوضاع پیرامون کره شمالی را زیرنظر دارند و محدوده های پرتاب احتمالی موشک های این کشور را به دقت پایش می کنند.

عضو شورای فدراسیون روسیه با بیان اینکه سامانه های پدافند موشکی در خاور دور مسئولیت تامین امنیت منطقه را در صورت پرتاب اشتباه کره شمالی برعهده دارند، افزود: اهداف مهم تری نیز وجود دارد که سامانه های پدافند موشکی و هوایی و نیروی هسته ای روسیه آمریکا را از انجام اقدامات شدید بازمی دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی سی ان ای) روز پنجشنبه اعلام کرد که طرح های ارتش این کشور برای شلیک چهار فروند موشک میان برد به نزدیک جزیره گوام که از آسمان ژاپن خواهند گذشت، در میانه ماه اوت (جاری) تکمیل خواهد شد.

ترامپ نیز با تهدید کره شمالی گفت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از مجازات این سخنان وحشتناک و همچنین نادیده گرفتن آمریکا، نمی تواند بگریزد.

اما جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اندکی پس از انتشار سخنان ترامپ گفت که ایالات متحده هنوز رویکرد دیپلماتیک را نسبت به تهدید کره شمالی ترجیح می دهد و بروز جنگ فاجعه بار خواهد بود.

وی در عین حال گفت که ایالات متحده آمادگی نشان دادن واکنش به اقدام خصومت آمیز کره شمالی را دارد.

  • لاوروف: آمریکا گروه های مخالف دولت در کشورهای مختلف را رهبری می کند

  سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: سفارت آمریکا در کشورهای مختلف، گروه های مخالف دولت را رهبری می کند.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز جمعه در یک همایش سیاسی در استان ولادیمیر روسیه گفت: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد آمریکا رهبری جریانات سیاسی و گروه های مخالف دولت در کشورهای مختلف اعم از اروپای شرقی یا مرکزی را برعهده دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان لاوروف نوشت: شمار بسیار زیادی از جوانان روس در سفارت آمریکا در مسکو کار می کنند.

وی افزود: بر اساس پیمان وین، سفارتخانه ها فقط می توانند کارکنان فنی اعم از راننده یا منشی از افراد محلی به کار بگیرند. این افراد حق ندارند فعالیت های دیپلماتیک ازجمله امورات سیاسی انجام دهند.

لاوروف با متهم کردن سفارت آمریکا در مسکو به نقض مقررات دیپلماتیک ادامه داد: با وجود محدودیت های موجود در استفاده از افراد محلی، طرف روسی بارها شاهد بوده است که سفارت آمریکا کارکنان محلی خود را به مناطق روسیه اعزام کرده و ماموریت های سیاسی به آنها محول کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال این افراد در مناطق روسیه سوالات سیاسی از مردم می پرسند به عنوان مثال چه دیدگاهی در باره استاندار منطقه یا حکومت فدرال روسیه دارند.

وزیر خارجه روسیه گفت: در چنین مواردی مودبانه از شرکای آمریکایی می خواهیم روابط کاری با چنین افرادی را قطع کنند.

لاوروف گفت: اما طرف آمریکایی این گونه اقدامات کارکنان سفارتخانه خود را مداخله در امور داخلی کشور دیگر نمی داند زیرا اولا به خود حق می دهند هر کاری انجام دهند و دوم اینکه به این گونه اقدامات عادت کرده و نمی توانند آن را ترک کنند.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال یک شرکت کننده در همایش ابراز امیدواری کرد در جمهوری های شوروی سابق هیچگاه انقلاب های رنگی به وقوع نپیوندد.
لاوروف گفت: هیچ انقلاب رنگی تا کنون زندگی مردم را بهتر نکرده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: این مساله فقط شامل جمهوری های شوروی سابق نمی شود و انقلاب رنگی در هیچ کشوری وضعیت را بهبود نبخشیده است.

وی با بیان اینکه با این وجود طراحان انقلاب رنگی از این گونه تلاش ها صرف نظر نمی کنند، گفت: آمریکا از طریق مخالفان دولت تلاش می کند بر امور سیاسی کشورهای مختلف تاثیر گذاشته و در مسائل داخلی آن دخالت کند.

وزیر خارجه روسیه افزود: شیوه عمل دولت آمریکا این گونه است که حتی اگر دولت کشوری را قانونی می دانند و از آن ایراد خاصی نمی گیرند سعی دارند همیشه در تشویش خاطر نگه دارند که واشنگتن با مخالفان دولت همکاری می کند.

وی ادامه داد: این در شکل محدود و ابعاد کوچکتر هرج و مرج مدیریت شده است که بر اساس این نظریه هر قدر جوش و خروش بیشتر باشد (برای آمریکا) مناسب تر خواهد بود و بهتر می توان جریانات سیاسی کشور هدف را مدیریت و کنترل کرد.

روابط روسیه و امریکا بر اثر مساله تحریم ها تیره شده است.

مسکو در پاسخ به تحریم های واشنگتن،به آمریکا تا اول سپتامبر مهلت داده 755 نفر از کارکنان مراکز دیپلماتیک خود در روسیه را اخراج کند.

کد خبر 378891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha