چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

دادستان کل کشور به صراحت از مسئولان دولتی درباره آنچه او «شعار دادن بیخود دستگاه‌های اجرایی درباره دستگاه قضایی» دانست، گلایه کرد.

حجت‌الاسلام محمد‌جعفر منتظري در جمع دادستان‎هاي عمومي انقلاب با بيان اينكه انتظار ما از دولت اين است كه در كارگروه مصاديق مجرمانه با جديت شركت كنند، گفت: «مسئولان بيخود شعار ندهند كه دستگاه قضايي به‌دنبال بستن فضاي مجازي است و دروغ نگوييد و براي مردم شبهه ايجاد نكنيد. ما بيان كرديم كه فضاي مجازي متناسب با نظام جمهوري اسلامي بايد مديريت شود.»

او بعد هم با اشاره به اصل سوم قانون اساسي كه يكي از وظايف دولت را ايجاد فضاي مناسب با نظام جمهوري اسلامي به لحاظ فرهنگي عنوان كرده، افزود: «از وزير ارتباطات و از عزيزاني كه به نوعي صاحب سهم هستند و از رئيس‌جمهور كه رئيس شوراي فضاي مجازي است، سؤال مي‎كنيم كه آيا اين فضاي مجازي كه در دنيا شاهد آن هستيم و ما اين اتوبان را براي آنها باز گذاشته‌ايم، متناسب با اين ملتي كه شهيد داده، هست؟

بايد فضاي مجازي هرچه زودتر ساماندهي و مديريت شود. ما هرگز به‌دنبال بستن فضاي مجازي، اينترنت، كانال‎هاي خبري و غيرخبري نيستيم، اما بايد مديريت شود. كشورهاي غربي در حال مديريت‌اند، چرا ما نبايد اين فضا را مديريت كنيم؟ كشورهاي غربي براي بستن و فيلتر‌كردن اين فضاها پيشقدم شدند و اين مديريت فضاي مجازي هم تكليف قانوني است.» پيش از اين و پس از گلايه معاون دادستان از وزارت ارتباطات در كم‌كاري برخورد با كانال‌هاي غيرقانوني، وزير ارتباطات گفته بود معاون دادستان به‌دنبال بستن سايت‌ها و محدوديت در فضاي مجازي است.

کد خبر 378819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha