همشهری آنلاین: دادستان کل کشور در باره آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی و تخلفات انتخاباتی صحبت از صدور تعدادی کیفرخواست خبر داد.

منتظری دادستان کل

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در جمع دانشجویان بسیجی رامسر ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: خدای را شاکریم که انوار طیبه این دو گوهر گرانبهایی که در شهر مقدس قم و مشهد مقدس منشا خیرات و برکات فراوانی هستند را، نصیب این مملکت کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: مسئله امامت و رهبری جامعه آنقدر مهم و تاثیرگذار است که امام هشتم (ع) می‌فرماید «بِالْإِمَامِ تَمَامُ الصَّلَاةِ وَ الزَّکَاةِ وَ الصِّیَامِ وَ الْحَجِّ وَ الْجِهَادِ».

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با جرائم امنیتی تصریح کرد: قوه قضائیه با کسانی که در مسیر دشمن حرکت می‌کنند و جرائم امنیتی دارند شوخی ندارد و قضات پاکدامن، انقلابی و شجاع در این زمینه احکام قاطع و مقتنی را صادر می کنند.

وی لازمه قوه قضائیه سالم، شجاع و با اقتدار را حرکت در مسیر و چارچوب قانون دانست و با تاکید بر اینکه قاضی نمی‌تواند بدون دلیل و مدرک رای دهد، به آخرین وضعیت چند پرونده اشاره کرد.

منتظری با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: در این زمینه برای برخی از مقامات کیفرخواست صادر شده و اخیرا تعدادی از این پرونده‌ها با کیفرخواست به دادگاه رفته تا محاکمه صورت گیرد و تعیین مجازات شود.

دادستان کل کشور با اشاره به ورود جدی قوه قضائیه به مسئله حقوق‌های نجومی اظهار داشت: در این زمینه هیئتی به دستور ریاست قوه قضائیه در دادستانی کل کشور تشکیل شد و موضوع را بررسی کردند. مطابق با بررسی‌ها برخی از این حقوق‌های نجومی بر اساس یکسری مقررات، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌هایی بود که دولت و یا هیئت امنای دانشگاه‌ها تعیین کرده بودند که برخی از اینها عنوان جرم دارد و برخی ندارد که با رسیدگی دستگاه قضا قسمت قابل توجهی از این حقوق‌ها به بیت‌المال بازگشت و آن تعدادی که جرم بود مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ما وقتی می‌خواهیم فردی که حقوق نجومی گرفته را مجازات کنیم باید با قانون تطبیق داده شود و اگر قاضی بخواهد به دلخواه خودش عمل کند، بدترین نوع قضاوت است.

کد خبر 378280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha