۳ سال قبل درست در چنین روزی هواپیمای ایران ۱۴۰یا همان آنتونف در حوالی شهرک آزادی سقوط کرد و در جریان آن ۴۰ نفر از مسافران جان خود را از دست دادند.

سقوط

هرچند تحقيقات براي مشخص شدن مقصران اين حادثه از همان روز آغاز شد اما حالا در سومين سالگرد وقوع اين حادثه تلخ هنوز نتيجه روشني از اين پرونده به خانواده‌هاي داغدار و افكار عمومي ارائه نشده است.اين حادثه روز 19مرداد‌ماه سال 93اتفاق افتاد. آن روز هواپيماي ايران‌140با 48سرنشين از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس به پرواز در‌آمد اما 2دقيقه بعد حوالي شهرك آزادي در غرب تهران سقوط كرد و 40نفر از سرنشينان آن جان خود را از دست دادند.

به‌دنبال اين حادثه، پرونده سقوط مرگبار روي ميز محمد شهرياري، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران قرار گرفت و وي با كمك جمعي از متخصصان صنعت هوايي تحقيقات ويژه‌اي را در اين‌باره آغاز كردند. شواهد به‌دست آمده حاكي از آن بود كه دليل سقوط هواپيما خرابي موتور بود و برخي مسئولان در به پرواز درآمدن اين هواپيما قصور كرده‌اند. حتي فاش شد كه برخي از كارشناسان صنعت هوايي درباره سقوط اين هواپيما هشدار داده بودند.

با وجود اين بي‌توجهي به اين هشدار باعث وقوع اين فاجعه شد. با وجود اينكه در ادامه برخي از مديران ارشد صنعت هوايي به دادسرا احضار شدند اما همچنان خانواده‌هاي جان باختگان اين حادثه و افكار عمومي در انتظار روشن شدن دلايل وقوع اين حادثه و مشخص شدن مقصران آن هستند.

جواد طالبي، كه در اين حادثه همسر و 2فرزند خردسالش را از دست داده است به همشهري گفت: بعد از اين حادثه تا دو سه‌ماه همه دايه مهربان‌تر از مادر بودند و ماجرا را پيگيري مي‌كردند اما بعد از آن ديگر هيچ‌كس خبري از روند رسيدگي به پرونده به ما نداد. آيا حق ما نيست بدانيم كه چه افرادي باعث شدند كه ما عزيزان مان را از دست بدهيم ؟

وي ادامه داد: آخرين مرتبه‌اي كه با سرپرست دادسراي جنايي تهران صحبت كردم ايشان گفتند تا 2‌ماه ديگر كيفرخواست صادر مي‌شود اما حالا 6‌ماه از آن روز گذشته و خبري نشده است. من و ساير خانواده‌ها با تمام وجود اين ماجرا را پيگيري خواهيم كرد تا روشن شود كوتاهي چه كساني سبب شد تا ما عزيزان‌مان را از دست بدهيم.

کد خبر 378816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha