یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سوریه خبر اعلام شده از سوی دولت ایتالیا را مبنی بر این که با استقرار نیروهای مرزبان اروپایی در مرز این کشور با لبنان موافق است، رد کرد.

پایگاه خبری اشپیگل آنلاین در گزارشی از دمشق و رم نوشت، بشار اسد، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شنبه شب اعلام کرد که رییس جمهور سوریه و رومانو پرودی، نخست‌وزیر ایتالیا در گفتگویی تلفنی درباره "همکاری فنی مرزبانان سوری و همچنین مسایل مربوط به آموزش آنها صحبت کردند" و سایر موضوعاتی که اعلام شده دو طرف درباره آنها به بحث و گفتگو پرداخته‌اند، "صحیح نیست".

پرودی پیش از این در شهر باری، واقع در جنوب ایتالیا، گفته بود که اسد پیشنهاد او را برای استقرار چند صد مرزبان اتحادیه اروپا در مرزهای سوریه پذیرفته است.

قرار است ایتالیا در سال آتی میلادی ریاست نیروهای صلح‌بان بین‌المللی را در لبنان به دست بگیرد.

خبرگزاری ایتالیایی آنسا نیز شب گذشته اعلام کرد، پرودی و اسد روز شنبه با یکدیگر مکالمه‌ای تلفنی داشته‌اند.

این خبرگزاری به نقل از منابع نزدیک به پرودی افزود، در این مذاکرات درباره "حمایت فنی" از سربازان مرزبان سوریه از طریق مرزبانان اتحادیه اروپا "بدون سلاح و بدون یونیفورم" سخن به میان آمد و قرار شد مذاکرات دقیق‌تر در این باره در دیداری که در روزهای آینده هیاتی از اتحادیه اروپا از دمشق خواهد داشت، انجام شود.

در همین حال، بنا به اعلام اخیر کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل قرار است نیروهای امنیتی آلمانی نیز به آموزش نیروهای مرزی سوریه کمک کنند. آموزش این نیروها در موازات با حضور این سربازان در لبنان خواهد بود.

کد خبر 3785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز