همشهری آنلاین: نشریه ساندی تلگراف در گزارشی عنوان کرد که انگلیس با پرداخت ۴۰ میلیارد یورو به عنوان هزینه خروج از اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده است.

انگلیس با پرداخت ۴۰ میلیارد یورو برای خروج از اتحادیه اروپا موافق است

به گزارش ایرنا از لندن، ساندی تلگراف نوشت: مقامات دولت انگلیس به این نتیجه رسیده‌اند که این پیشنهاد می‌تواند مذاکرات برگزیت را از بن‌بست کنونی خارج کند. بااین‌حال لندن زمانی این هزینه را می‌پردازد که اتحادیه اروپا هم‌زمان با برگزاری مذاکرات برگزیت، در رابطه با آینده همکاری‌های تجاری فی مابین مذاکره کند.

این نشریه انگلیسی افزود: مذاکره‌کنندگان انگلیسی به این نتیجه رسیده‌اند که اتحادیه اروپا تحت هیچ شرایطی حاضر نیست تا پیش از روشن شدن وضعیت حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، وضعیت مرزی دو ایرلند در پسا برگزیت و هزینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در رابطه با همکاری‌های تجاری گفت‌وگو کنند. به همین خاطر مقامات انگلیس طرحی را پیشنهاد می‌کنند که بر اساس آن این کشور طی سه سال پس از خروج از اتحادیه اروپا سالانه 10 میلیارد یورو به این نهاد اروپایی پرداخت کند.

ساندی تلگراف نوشت: هرچند تداوم پرداخت این هزینه تمام مشکل خروج از اتحادیه اروپا را حل نمی‌کند اما مذاکره‌کنندگان انگلیسی امیدوار هستند که این مساله منجر به آغاز مذاکرات تجاری میان دو طرف خواهد شد.

ساندی تلگراف اضافه کرد: این پیشنهاد در حالی صورت می‌گیرد که برای مذاکره‌کنندگان انگلیسی محرز شده که اتحادیه اروپا هزینه برگزیت را در محدوده 60 میلیارد یورو برآورد می‌کند.

درصورتی‌که این خبر صحت داشته باشد، با موضوع گیری اخیر 'بوریس جانسون' وزیر خارجه انگلیس که طی اظهاراتی جنجالی در مجلس عوام در پاسخ به سوال نماینده‌ای که پرسید 'اگر اتحادیه اروپا صورتحساب سنگینی را در رابطه با برگزیت ارائه دهد، آیا این کشور حاضر است بگوید «بروید پی کارتان»' گفت: صورتحسابی که من دیده‌ام غیرمنصفانه است ... به نظر من 'بروید پی کارتان' مناسب‌ترین واژه برای بیان این مساله است، مغایرت خواهد داشت.

دور سوم مذاکرات برگزیت قرار است 28 ماه جاری میلادی (آگوست) در بروکسل برگزار شود و این در حالی است که مذاکره‌کنندگان انگلیسی نسبت به پیشرفت در این دور از گفت‌وگوها بدبین هستند.

مذاکرات ماه جولای گذشته میان اتحادیه اروپا و انگلیس، در حالی به پایان رسید که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دو طرف بر سر نیمی از موضوعات با یکدیگر اختلاف‌نظر داشتند.

وضعیت حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، هزینه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و بحث مرزبندی دو ایرلند پس از برگزیت ازجمله محورهای اصلی مذاکرات برگزیت به شمار می‌رود.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس پیشتر طرحی را در رابطه با حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس ارائه داد که براساس آن شهروندان اروپایی ساکن این کشور که بیش از 5 سال در انگلیس زندگی کرده اند قادر خواهند بود تا از مزایای نظام بهداشتی و آموزشی انگلیس پس از برگزیت بهره مند شوند.

با این حال رهبران اروپایی این طرح را کمتر از حد انتظار خوانده و با آن مخالفت کردند.

به طور کلی ناکامی نخست وزیر انگلیس در انتخابات اخیر این کشور و مجموعه شرایط دشوار پیش روی لندن در خروج از اتحادیه اروپا سبب شده است تا مذاکرات «برگزیت» با دست برتر این اتحادیه پیش برود.

اکثر مردم انگلیس در همه پرسی سال گذشته به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند. به دنبال آن ترزا می در ماه مارس گذشته در نامه ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا تمایل کشورش به خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

دو طرف 2 سال فرصت خواهند داشت تا بر سر جزئیات روابط آینده شان پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 توافق کنند.

کد خبر 378497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha