همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از قطعنامه تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی و رای مثبت روسیه و چین به آن استقبال کرد.

 استقبال ترامپ از قطعنامه تحریمی شورای امنیت علیه کره شمالی

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، ترامپ در توئیتی نوشت: شورای امنیت سازمان ملل، 0-15 به تحریم کره شمالی رای داد. چین و روسیه با ما رای دادند. یک تاثیر مالی بسیار بزرگ (بر کره شمالی.)

وی در توئیت دیگری ادامه داد: قطعنامه سازمان ملل بزرگ ترین بسته تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی است. بیش از یک میلیارد هزینه برای کره شمالی.

شورای امنیت در پاسخ به آزمایش های موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی، شامگاه شنبه تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ وضع کرد.

تمام پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای مثبت دادند.

طبق این قطعنامه، صادرات غذاهای دریایی و مواد معدنی از کره شمالی هدف قرار گرفته است. زیان سالانه این تحریم ها به یک میلیارد دلار می رسد.

این قطعنامه صادرات زغال سنگ، آهن، سنگ آهن و سرب و غذاهای دریایی از این کشور را محدود می کند. همچنین کشورهایی که از کارگران کره شمالی استفاده می کنند، نمی توانند شمار این کارگران را افزایش دهند. همچنین هرگونه سرمایه گذاری مشترک با کره شمالی و افزایش سرمایه در پروژه های سرمایه گذاری فعلی ممنوع شده است.

علاوه بر این، 9 فرد و چهار نهاد از جمله یک بانک کره شمالی تحریم شده اند. دارایی های این افراد و نهادها مسدود شده و سفر این اشخاص ممنوع شده است.

کره شمالی اخیرا دو آزمایش موشک های بالستیک انجام داده است. گفته می شود کره شمالی این قابلیت را یافته است که خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

کد خبر 378486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha