همشهری آنلاین: رئیس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت دوازدهم مجموعه ای هماهنگ و کارآمد در مسیر اعتدال خواهد بود، گفت: ۵۰ درصد کابینه تغییر می‌کند.

نهاوندیان

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان چهارشنبه ( 11 مرداد) بعد از پایان آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شما در دولت دوازدهم به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی حضور خواهید داشت، اظهارکرد: شما که تا کنون صبر کرده‌اید تا چند روز دیگر هم صبر کنید.

وی ادامه داد: من این اطمینان را می‌دهم و آن این که انتخاب‌هایی که آقای روحانی کرده‌اند حتما انتخاب‌های مورد حمایت مردم که به ایشان رای دادند و اعتمادشان را ابراز کردند، است.

رئیس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: رئیس جمهوری برنامه‌ای را به مردم ارایه کردند و مردم به آن برنامه و تشخیص و جهت‌گیری رای اعتماد دادند بنابراین ایشان بهترین فردی هستند که پیام انتخابات را دریافت کرده‌اند و عزم جدی بر پیمودن این میسر را دارند و به طور حتم مصادیقی را که انتخاب کرده‌اند در جهت تحقق این پیام است.

نهاوندیان افزود: ملاک رئیس جمهوری جز هماهنگی، کارآمدی و همدلی نبوده است. ملاک در جهت گیری که ایشان ارایه کردند، اعتدال بود و به همین جهت اقشار و گرایش‌های مختلف مردم و جناح‌ها این رویکرد اعتدالی را پسندیدند.

وی ادامه داد: ایشان بدنبال این بودند که با این نگاه اعتدالی بتوانند کشور را با انسجام و کارآمدی بیشتر جلو ببرد چرا که در مجموعه نظام نیاز به هماهنگی و همدلی بیشتر داریم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد حضور مجدد برخی وزیران در دولت دوازدهم گفت: آن چه که ما در عینیت غیرقابل انکار حرکت اجتماعی مردم دیدیم رای قاطع به آقای روحانی بود.

رئیس دفتر رییس جموری تصریح کرد: دکتر روحانی هم طبعا به آن پیمانی که با مردم بسته‌اند وفادار هستند و با تشخیص همه مجموعه شرایط انتخاب‌های بهتر و گزینه‌های اصلح را حتما مورد توجه قرار داده‌اند.

نهاوندیان تاکید کرد: مطمئن هستم پس از معرفی اعضای کابینه به مجلس که البته این بخش مربوط به وزرا است، ترکیبی که از وزرا و معاونین رئیس جمهوری و مجموعه کابینه دولت دوازدهم تشکیل خواهد شد یک مجموعه هماهنگ و کارآمد در مسیر اعتدال خواهد بود.

رئیس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که گفته شده آقای رییس جمهوری از فشارهایی که بهوی وارد می شود، خرسند نیست آیا در این زمینه فشاری بوده است، گفت: کسانی که دکتر روحانی را می‌شناسند می دانند فشار روی ایشان اثر ندارد. البته ما شاهد یکسری گمانه‌زنی بودیم که طبع کار رسانه‌ای و فضای سیاسی است و مردم هم کنجکاو هستند.

وی ادامه داد: اما رئیس جمهوری بنا به آن وظیفه‌ای که مردم بر روی دوششان گذاشتند کار خود را انجام داده و با همه هم مشورت کرده‌اند. شاید در این فصل بیشترین میزان مشورت را با شخصیت‌های سیاسی و هم جناح‌ها و هم با افراد خبره در حوزه‌های مختلف و تخصصی داشته‌ایم.

نهاوندیان تصریح کرد: همه این رایزنی‌ها به رئیس جمهوری ارایه شده است. در نهایت آقای روحانی با همان احساس مسئولیتی که در قبال رای مردم داشتند، تصمیم می‌گیرند. مردم می‌توانند اطمینان داشته باشند ترکیب کابینه دولت دوازدهم گام بلندی در مسیر تحقق آنچه که خواسته‌های مردم بوده است، خواهد بود.

رئیس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که چند درصد کابینه تغییر می‌کند، گفت: درصد بخواهید بگیریم حدود 50 درصد به صحت نزدیک است.

نهاوندیان در پاسخ به این سوال که براساس گمانه زنی‌ها بخش اقتصادی بیشترین تغییر را در کابینه خواهد داشت گفت: آن چیزی که در انتخابات و بحث‌های انتخاباتی و سخنرانی‌های رییس جمهور و نظرات مردم بود یک پیام بسیار روشن بود و این که مردم جهت گیری دولت تبدیر و امید را تایید کردند اما مردم سرعت بیشتر خواستند.

وی افزود: کشور در شرایطی است که برخی موانع بزرگ در آغاز دولت یازدهم سر راه بود برداشته شد . در بخش اقتصادی هم در قسمت‌های زیرساختی اقتصادی سرعت بیشتری را خواهیم داشت.

کد خبر 378206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha