همشهری آنلاین: معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در حال تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای با محوریت حوزه اخلاق و فرهنگ در این دانشگاه هستیم.

به گزارش مهر، مجید سرسنگی در نشست خبری در دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه به موضوع سبک زندگی به صورت جدی وارد شده است و در حال تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای در این دانشگاه هستیم.

وی افزود: در این نظام‌نامه همه موضوعات مربوط به اخلاق و مباحث فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد که بحث حجاب نیز در این نظام‌نامه مطرح شده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در این نظام‌نامه کدهای مربوط به پوشش دانشجویان، نوع رفتار دانشجویان با اعضای هیأت علمی، حقوق دانشجویی، حقوقی که دانشگاه بر دانشجویان دارد و ارتباط میان استاد و دانشجو مطرح شده است.

سرسنگی اظهار داشت: بر اساس این نظام‌نامه، بستری فراهم می‌شود تا تفاوتی میان فضای فرهنگی دانشگاه تهران با خارج از این دانشگاه ایجاد شود.

  • ایجاد واحد ارتباط خانواده با دانشگاه تهران

وی از ایجاد واحد ارتباط خانواده با دانشگاه تهران خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این واحد، استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان در راستای توسعه کمی و کیفی دانشگاه و کاهش آسیب‌های دانشجویان است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: در راستای ارتباط خانواده‌ها با دانشگاه تهران، در صدد هستیم تا انجمن اولیای دانشجویان را در این دانشگاه تأسیس کنیم که این انجمن مشابه انجمن اولیاء و مربیان در مدارس است.

سرسنگی تصریح کرد: در این واحد برنامه داریم تا جلسات هم‌اندیشی با خانواده‌ها، جلسات مشاوره برای خانواده‌ها، تورهای آشنایی خانواده‌ها با دانشگاه، ایجاد بانک اطلاعاتی خانواده و انتشار مجله الکترونیکی دانشگاه و خانواده را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه نحوه برخورد خانواده‌ها با دانشجویان بسیار مهم است، گفت: در طول سال معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه تهران پژوهش‌های مختلفی را انجام می‌دهد و از طریق این پژوهش‌ها، تجزیه‌ و تحلیل‌هایی از رفتار و اتفاق‌های درون دانشگاه کسب می‌شود که ایجاد واحد ارتباط خانواده‌ها با دانشگاه بر اساس این پژوهش‌ها بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: در صورتی که ارتباط خانواده‌ها با محیط دانشگاه افزایش یابد، بسیاری از آسیب‌هایی که ممکن است دانشجویان مبتلابه آنها باشد، کاهش پيدا می‌كند.

سرسنگی اظهار داشت: بر این اساس به دنبال ایجاد یک جامعه شاد و سالم در میان دانشجویان هستیم.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی این واحد می‌توانیم از توان و ظرفیت خانواده‌های دانشجویان در اجرای برنامه‌های این دانشگاه استفاده کنیم.

  • اولین جشن متمرکز دانش‌آموختگی دانشگاه تهران برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تصریح کرد: اولین جشن متمرکز دانش‌آموختگی این دانشگاه اوایل شهریور ماه برگزار می‌شود.

سرسنگی عنوان کرد: در گذشته جشن دانش‌آموختگی این دانشگاه به صورت پراکنده برگزار می‌شد اما امسال برای اولین بار این جشن به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مراسم با حضور ۱۲ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان و خانواده‌های آنها در استادیوم ورزشی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اواخر شهریور ماه نیز طبق سال‌های گذشته آئین «نو دانشجویان» این دانشگاه به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

  • برگزاری مسابقات مناظره به زبان انگلیسی

سرسنگی تأکید کرد: برنامه داریم مسابقات مناظره را به زبان انگلیسی برای اولین بار در کشور در دانشگاه تهران برگزار کنیم.

وی گفت: در حال حاضر تمامی مسابقات مناظره به زبان فارسی بوده است و همین امر موجب شده تا دانشجویان ما نتوانند در مسابقات مناظره جهانی شرکت کنند؛ بنابراین برای اولین بار مسابقات مناظره به زبان انگلیسی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: برنامه داریم این مسابقات را در اسفند ماه سال جاری برگزار کنیم.

سرسنگی عنوان کرد: برای اولین بار جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران چهارم تا هشتم آذر ماه با محوریت ارائه فعالیت‌های تشکل‌های فرهنگی و دانشجویی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دومین جشنواره کتاب فرهنگی دانشگاه نیز اردیبهشت ماه سال ۹۷ در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

  • اعطای تندیس مسئولیت اجتماعی در دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: برنامه داریم اولین دوره اعطای تندیس مسئولیت‌های اجتماعی را در این دانشگاه برگزار کنیم.

سرسنگی عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی دانشگاه‌ها، توسعه مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که این تندیس به توسعه این موضوع در دانشگاه‌ها می‌پردازد.

  • کلنگ احداث مجتمع ورزش‌های آبی دانشگاه تهران به زمین زده می‌شود

وی ادامه داد: طی چند روز آینده مراسم کلنگ‌زنی مجتمع ورزش‌های آبی این دانشگاه در خیابان کارگر شمالی به زمین زده خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: همچنین زمین سرپوشیده ورزشی این دانشگاه شامل فوتسال، کشتی و ورزش‌های رزمی نیز احداث و راه‌اندازی خواهد شد.

سرسنگی خاطرنشان کرد: باغ موزه نگارستان یکی از مراکز قدیمی آموزشی ایران بوده است که طی یک سال گذشته مورد تعمیر و تجهیز قرار گرفته و از مهرماه امسال این باغ موزه به عنوان مرکز فعال فرهنگی و هنری دانشگاهی فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در این مرکز قرار است هفته‌های فیلم، تئاتر و ادبی برای تمامی دانشجویان کشور برگزار شود.

کد خبر 378089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha