دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت کشور افغانستان اعلام کرد شمار حمله کنندگان به سفارت عراق در کابل چهار نفر بودند و درگیری با کشته شدن همه مهاجمان مسلح به پایان رسید.

پایان درگیری در سفارت عراق در کابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل؛ وزارت کشور افغانستان از پایان درگیری نیروهای امنیتی افغان و مهاجمان مسلح در سفارت عراق خبر داد.

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: درگیری در سفارت عراق با کشته شدن همه مهاجمان مسلح به پایان رسید. این درگیری ساعت 11 به وقت محلی زمانی آغاز شد که ابتدا یک عامل انتحاری مواد منفجره همراه خود را در ورودی سفارت عراق در منطقه «شهرنو» منفجر کرد سپس سه مهاجم مسلح وارد محوطه سفارت عراق شدند.

مهاجمان در درگیری با نیروهای امنیتی افغان کشته شدند. وزارت کشور افغانستان اعلام کرد نیروهای امنیتی افغان ، سفیر و همه کارکنان سفارت عراق را از محل درگیری نجات دادند و به کارکنان سفارت آسیبی نرسیده است.

تاکنون از شمار تلفات و مجروحان این حمله تروریستی که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، گزارشی منتشر نشده است.

وزارت خارجه افغانستان در بیانیه ای این حمله تروریستی را محکوم کرد.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد شمار حمله کنندگان به سفارت عراق در کابل چهار نفر بودند. وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد با مسئولان افغان و دیگر کشورها در تماس است تا کارمندان سفارت عراق در کابل سالم از محل سفارت خانه خارج شوند.

مقامات پلیس افغانستان هم گفتند در پی انفجار خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی سفارت عراق در کابل ، تیراندازی هایی نیز روی داده است. هنوز گزارش دقیقی درخصوص تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است و به گفته شاهدان صدای تیراندازی و انفجار همچنان در اطراف سفارت عراق شنیده می شود. نیروهای پلیس منطقه را محاصره کرده اند. درپی انفجار خودرو بمب گذاری شده ، افراد مسلح برای ورود به ساختمان سفارت تلاش کردند.

نجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: دیپلمات های عراقی سلامت هستند و نجات داده شدند.

وی گفت ظاهرا چهار فرد مسلح در حمله به سفارت عراق مشارکت داشته اند.

منابعی در وزارت خارجه عراق اعلام کرد: ساختمان سفارت عراق در کابل همچنان در معرض حملات تروریست هاست.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد با مسئولان افغان و دیگر کشورها در تماس است تا کارمندان سفارت عراق در کابل سالم از محل سفارت خانه خارج شوند.

گروه تکفیری صهیونیستی داعش مسئولیت حمله انتحاری که سفارت عراق را در کابل پایتخت افغانستان هدف قرار داد بر عهده گفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این مطلب را خبرگزاری اعماق وابسته به داعش اعلام کرد.

نیروهای امنیتی افغان با افراد مسلح نزدیک یکی از مقرهای پلیس این کشور که نزدیک سفارت عراق در کابل قرار دارد درگیر شدند. به گفته منابع امنیتی افغانستان به نظر می رسد افراد مسلح در ساختمان سفارت عراق که در یک منطقه تجاری کابل قرار دارد پناه گرفته اند. ستونی از دود از این منطقه به هوا برخاسته است.

کد خبر 377969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha