همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا بارها اعلام کرده است که توان مقابله نظامی با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

 محمد باقری

 

به گزارش ایرنا سرلشکر پاسدار‌ محمد باقری روز دوشنبه در همایش هم اندیشی فرماندهان عالی نظامی و انتظامی کشور با سران طوایف جنوب شرق در زاهدان اظهار داشت: مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده اند که اگر روزی با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شوند شکست نظامی سنگینی خواهند خورد.

وی افزود: در مقابل این اعتراف آمریکا ولیعهد کم خرد کشور همسایه اعلام می‌کند که باید ناامنی را به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران کشاند.

وی ادامه داد: ایادی استکبار جهانی به ویژه رژیم اشغالگر قدس چند گروهک حقیر را در منطقه آموزش داده و با سرمایه گذاری بر روی آنها خیال کردند با چند ترقه بازی کوچک می توانند اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: انقلاب اسلامی برکت و موهبت الهی بود که به یمن وجود و تلاش های امام (ره) و مردم شریف ایران اسلامی به این کشور هدیه شد.

سرلشکر باقری اظهار داشت: جمهوری اسلامی در طول قریب به چهار دهه عمر پر برکت خود همواره با تهدیدات و تلاش های بدخواهان انقلاب و در راس آنها استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی رو به رو بوده است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با تمام توان خود در تلاش بودند تا این انقلاب را از پای در آورند.

وی بیان کرد: ملت شریف ایران در کنار نیروهای مسلح، سران طوایف و عشایر از کشور با تمام وجود خود دفاع کردند.

وی افزود: به برکت خون شهدا، ایران اسلامی که روزی مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت و در درون کشور با آنها می جنگید به لطف پروردگار و مجاهدت های ایثارگران به روزهایی رسیده است که هم اینک همراهان و دوستداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی بدون اینکه چشم داشتی به آب و خاک کشورها داشته باشد از آنان در مقابل استکبار جهانی دفاع می کند.

سرلشکر باقری با اشاره به نقش موثر سران طوایف در تامین امنیت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سران طوایف، اقوام، ریش سفیدان و نیروهای بسیج مردمی در کنار نیروهای نظامی برای تامین امنیت استان و کشور تلاش می کنند.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان مردمی سختکوش، میهن پرست، وفادار به نظام و انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: اگر در گذشته مهاجرت و فرار سرمایه از سیستان و بلوچستان وجود داشت اما اینک با توجه به امنیت ایجاد شده مهاجرت و سرمایه گذاری در این استان برعکس شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح های توسعه ای در سیستان و بلوچستان در امنیت کامل در حال اجراست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان و در راس آنها استکبار جهانی در تلاشند تا وحدت و امنیت سیستان و بلوچستان را برهم زنند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: خوشبختانه سران طوایف و عشایر سیستان و بلوچستان از نقشه شوم دشمنان به خوبی آگاه هستند.

وی بیان کرد: کانال های ماهواره ای بسیار زیادی با حمایت انگلیس در حال تلاش هستند تا وحدت بین شیعه و سنی را در کشور از بین ببرند.

وی افزود: حوادث عراق و سوریه نشان داد که گروههای تکفیری و داعش نه تنها به شیعیان رحم نمی کنند بلکه نسبت به اهل سنت نیز رحمی در دل ندارند.

وی ادامه داد: بخش اعظم آوارگان عراق از اهل سنت هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این افتخار جمهوری اسلامی است که پرچم ملت فلسطین را بالا نگه داشته و از ان دفاع می کند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: قاطبه فلسطینیان از اهل سنت هستند و همان کمک هایی را که نظام جمهوری اسلامی به حزب الله لبنان می کند به همان میزان نیز به حماس کمک می کند.

وی ادامه داد: هر ملتی که در مقابل استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کند جمهوری اسلامی ایران با افتخار از آن ملت و کشور دفاع می کند.

وی افزود: ما جنایت های رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را هیچ گاه به فراموشی نخواهیم سپرد.

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز در این همایش گفت: امروز ثابت شد که مردم و سران طوایف در راه امنیت کشور فرزندان و جان خودشان را فدا می کنند.

وی افزود: از سال 88 که سپاه در بحث امنیت استان ورود پیدا کرد راهبرد اصلی ما بکارگیری نیروهای بسیج مردمی و استفاده از سران طوایف در تامین امنیت بوده است.

به گزارش ایرنا، در این همایش سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار رضایی فرمانده مرزبانی، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا و فرماندهان نظامی و انتظامی سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

کد خبر 377962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha