همشهری آنلاین: فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور تمهیدات پلیس برای سفر حجاج را تشریح کرد و گفت: در زمینه حمل مواد مخدر صنعتی و سنتی، قرص‌های روانگردان و داروهای کدئین دار به عربستان حساسیت زیادی وجود داشته و حمل این مواد ممنوع است.

به گزارش ايسنا، سردار حسن مهري، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: در راستای سفر حج از مدت‌ها قبل هماهنگی‌های پلیس فرودگاه با سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری آغاز شده و کارگاه‌های آموزشی را نیز برای فرماندهان و کارمندان پلیس فرودگاه با مشارکت سازمان حج و زیارت برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کارگاه‌هایی نیز برای زائران برگزار شد، تصریح کرد: امسال در 20 فرودگاه کشور عملیات اعزام زائران به سرزمین وحی انجام خواهد شد و پلیس نیز هماهنگی‌های لازم را با مدیران کاروان‌ها و زائران انجام داده و هشدارهای خود را به آنان ارائه داده است.

مهری با بیان اینکه امسال بیش از 86 هزار زائر به کشور عربستان پرواز خواهند کرد گفت: به تعداد زوار طی چندین مرحله پیامک حاوی هشدارهای پلیسی ارسال شده و چند پیامک دیگر نیز برای یادآوری به آنان ارسال خواهد شد تا کسی به خاطر فراموشی یا غفلت از هشدارهای پلیس، دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار بروشور نیز میان زائران توزیع شده است ادامه داد: با اقدامات انجام شده امیدواریم که مشکلی برای زائران پیش نیاید.

  • ممنوعیت حمل مواد مخدر، قرص‌های روان گردان و داروهای کدئین دار برای حجاج

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در زمینه حمل مواد مخدر صنعتی و سنتی، قرص‌های روانگردان و داروهای کدئین دار به عربستان حساسیت زیادی وجود داشته و حمل این مواد ممنوع است گفت: در این زمینه هشدارهای زیادی نیز به حجاج داده‌ایم و عوامل مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با همکاری پلیس به زائران کمک کرده و آنان را راهنمایی می‌کنند.

وی ادامه داد: برابر قانون مواد مخدر حمل مواد مخدر به خارج از کشور توسط افراد برای بار اول منجر به توقیف گذرنامه به مدت یک تا پنج سال و برای بار دوم منجر به توقیف گذرنامه به مدت پنج تا 15 سال خواهد شد و فرد طی این مدت ممنوع الخروج خواهد بود.

کد خبر 377941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha