همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی از ورود قسمتی از سرورهای تلگرام به ایران خبر داده است که معاون او، در این رابطه گفته است:در همین زمینه مذاکره با تلگرام در جریان است و اینکه آیا مدیر این شبکه اجتماعی پذیرفته سرورهاش را به ایران منتقل می کند را نه تایید می کنم نه تکذیب. در حال رایزنی با مدیران تلگرام هستیم.

به گزارش ايرنا، محمود واعظی  وزير ارتباطات و فناوري در حاشیه افتتاح نخستین پارک علم و فناوری آی تی سی (ICT ارتباطات و فناوری اطلاعات) ایران در نزدیکی کرج در جمع خبرنگاران افزود: مذاکره با مدیر تلگرام از چندی پیش در رابطه با انتقال سرورهای شبکه پیام رسان در حال انجام بوده و اکنون این شبکه پیام رسان قسمتی از سرورها خود را به ایران انتقال داده و سی دی ان( شبکه توزیع محتوی CDN ) خود را نیز بر روی آنها نصب کرده اند.

عضو شورای عالی فضای مجازی انجام این کار را اقدامی بزرگ ارزیابی کرد و آن را در راستای سیاست شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرورهای خارجی به ایران دانست.

واعظی گفت: انتقال سی دی ان‌های تلگرام برای بهتر شدن کانالهای پر مخاطب و پر مراجعه است و این یک شروع خوبی برای ادامه رایزنی ها با مدیر این شبکه پیام رسان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسانی که در رابطه با انتقال سرورهای تلگرام مصاحبه های بدون آگاهی کافی انجام می دهند خواست این کار را به مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسپارند.

به گزارش ایرنا، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی شبکه های اجتماعی موظفند سرورها خود را به داخل ایران منتقل کنند.

وی ادامه داد: در همین زمینه مذاکره با تلگرام در جریان است و اینکه آیا مدیر این شبکه اجتماعی پذیرفته سرورهاش را به ایران منتقل می کند را نه تایید می کنم نه تکذیب. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه همچنان در حال رایزنی با مدیران تلگرام است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات، از الزام شبکه های اجتماعی خارجی برای انتقال سرور های خود به ایران خبر داد و گفت: تلگرام ممکن است موافقت خود را با انتقال سرور ها اعلام کند.

وی با بیان اینکه اگر سرور های خارجی بیرون از کشور باشد، ناگریز به پرداخت هزینه بیشتر هستیم، افزود: شبکه های اجتماعی بر زیر ساخت های داخلی به نفع همه است.

تلگرام یک برنامه پیام‌رسان است که تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است. در سایت تلگرام نوشته شده که یک برنامه غیرتجاری است و به کشور خاصی تعلق ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

تلگرام توسط پاول و نیکلای دوروف دو برادر روس پشتیبانی می‌شود. پاول پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک و نیکلای مسئولیت بخش تکنولوژی را در تلگرام بر عهده دارد.

کد خبر 377800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha