همشهری آنلاین: نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت از اعزام نخستین کاروان زائران بیت الله الحرام از ایستگاه پروازی بندرعباس خبر داد.

به گزارش بعثه مقام معظم رهبری درامور حج و زیارت نخستین کاروان زائران حج از فرودگاه بندرعباس عازم مدینه منوره شدند.

برپایه این گزارش سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همزمان با ‌عملیات انتقال زائران بیت الله الحرام سال جاری از فرودگاه بندرعباس به مقصد فرودگاه مدینه منوره‌،گفت: تمام توان خود را برای انجام عملیات حج به بهترین شکل در اولویت گذاشته‌ایم.

فرزانه شرفبافی اظهار داشت: عملیات انتقال زائران بیت الله الحرام سال جاری با انجام شماره پرواز 1614 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 'هما' امروز یکشنبه هشتم مرداد ماه از فرودگاه بندرعباس به مقصد فرودگاه مدینه منوره آغاز شد.

وی گفت: زائران حج تمتع استان هرمزگان به عنوان اولین ایستگاه پروازی 'هما'در این عملیات با انجام پرواز در ساعت 08:00 بامداد روز هشتم مرداد ماه از فرودگاه بندرعباس به مقصد فرودگاه مدینه اعزام شدند.

وی افزود: تمام توان خود را برای انجام عملیات حج امسال در اولویت گذاشته‌ایم هر چند که امسال مشکلاتی هم وجود دارد.
شرفبافی با اشاره به اینکه پیش پروازهای حج امسال با هواپیماهای جدید انجام شد، گفت: در عین حال بخشی از عملیات حج امسال با ایرباس‌های جدید انجام خواهد شد.

شرفبافی ادامه داد: ایران ایر تمام توان خود را برای انجام عملیات حج به کار می‌گیرد. انجام درست این مهم به عنوان آبروی نظام و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین در نخستین روز این عملیات، اولین کاروان زائران حج تمتع استان اردبیل با انجام پرواز 1612 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 'هما'در ساعت 15:50 و اولین گروه زایران استان همدان نیز با پرواز 1680 'هما' در ساعت 19:00به فرودگاه مدینه منوره ميروند.

امسال 86 هزار 500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان با 335 پرواز از 20 ایستگاه پروازی کشور در قالب 40 هزار و 260 زائر مرد و 40 هزار و 336 زائر زن برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می شوند.

زائران ایرانی با 179 پرواز به مدینه منوره و با 156 پرواز دیگر وارد جده خواهند شد که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته اولین کاروان در نهم مرداد از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم عربستان می‌شوند و اولین کاروان حجاج نیز در 15 شهریور به کشور باز خواهند گشت.

کد خبر 377786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha