چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

ترجمه - سمیه شرافتی: با وجود تلاش‌های عمومی برای حفظ سلامت جنسی در بریتانیا، جوانان انگلیسی در سال 2006 در معرض انواع و اقسام بیماری‌های ناشی از عفونت‌های جنسی قرار دارند.

 آمارها نشان می‌دهد در سال 2006، در حدود 376 هزار و 508 مورد ابتلا به این بیماری‌ها به نام «بیماری‌های جنسی پخش شده» تشخیص داده شد که این رقم نسبت به سال 2005، 2/2 درصد افزایش یافته است.

بنا بر آمار رسمی منتشر شده، جوانان انگلیسی در سنین 16 تا 24 سال انواع جدیدی از بیماری‌های جنسی عفونی مثل کلامیدیا را تجربه می‌کنند و این در حالی است که سازمان محافظت از بهداشت انگلیس(HPA)در مورد ادامه عفونت ایدز و بیماری‌های جنسی قابل پخش رسما هشدار داده است. از هر 10 فرد جوان در این کشور که تحت غربال‌گری عفونت‌های جنسی پخش شده از قبیل کلامیدیا قرار گرفته بودند، نتیجه آزمایش‌ یک نفر مثبت بوده است.

 آمارها در بریتانیا نشان می‌دهند هم‌اکنون در این کشور 73 هزار نفر با عفونت ایدز زندگی می‌کنند، در حالی‌که یک سوم این افراد از وجود این بیماری در خود بی‌خبرند. این ویروس در حال حاضر یک مسئله عمده در میان مردان همجنس‌باز در این کشور است. سازمان محافظت از بهداشت این کشور پیش‌بینی‌ می‌کند که بیش از 2هزار و 700 مورد جدید ابتلا به ویروس ایدز در سال 2006 تشخیص داده شده است.

 وضع سلامت جنسی جوانان در این کشور در حالی رو به وخامت است که 65 درصد از جوانان بریتانیا حداقل یک‌بارعفونت با کلامیدیا را تجربه کرده‌اند، همچنان‌که این رقم در مورد زگیل‌های تناسلی 55درصد و در مورد سوزاک، 48 درصد است. با این حال و با توجه با افزایش آمار مبتلایان به این عفونت‌ها از سال 1990، کارشناسان برای جلوگیری از این روند خواستار اختصاص سرمایه و بودجه بیشتری از سوی دولت شده‌اند.

 پروفسور پیتر بوریلو، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی در آژانس محافظت از بهداشت بریتانیا، می‌گوید: برای مقابله با این بیماری‌های عفونی باید مردم را به استفاده از کاندوم و سایر ابزار پیشگیری از این عفونت‌ها ترغیب کنیم. وی همچنین به مردان همجنسگرا توصیه کرده است که برای اطمینان از ویروس ایدز تحت چک‌آپ‌های مداوم قرار گیرند.

 با این حال در شرایطی که کلینیک‌های سلامت جنسی در انگلیس برای پیشگیری از ابتلای افراد به عفونت ایدز مدام در تلاشند، هنوز هم در بریتانیا شیوع ایدز و دیگر عفونت‌های آمیزشی یکی از جدی‌ترین نگرانی‌ها در نظام سلامت این کشور محسوب می‌شود.

بی‌بی‌سی‌، 23 نوامبر 2007

کد خبر 37776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز