همشهری آنلاین: ارتش سریلانکا اعلام کرد یک عامل انتحاری چهارشنبه هفتم آذر در کلمبو دست به عملیات انتحاری زد که بر اثر آن یک تن کشته شد؛ فرد بمب‌گذار در صدد ترور یک وزیر دولت سریلانکا بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حمله انتحاری مقابل دفتر کار داگلاس دواناندا، وزیر خدمات اجتماعی و رهبر حزب خلق دمکراتیک حزب بومیان تامیل که رقیب گروه شورشی ببرهای تامیل است، رخ داد. ارتش سریلانکا ضمن اعلام این خبر افزود، دواناندا که بارها مورد سو قصد قرار گرفته در این حمله آسیب ندید.

دکتر هکتور ویراسینگه، مدیر بیمارستان مکی لولومبو اظهار داشت، در این حمله یکی از کارکنان دفتر وزیر خدمات اجتماعی سریلانکا کشتار و فرد دیگری به شدت زخمی شد. وی افزود: فرد سومی دچار جراحات سطحی شد.

در بیانیه‌ ارتش سریلانکا آمده است: بمبگذار وابسته به شورشیان ببرهای تامیل یک زن معلول بود که پیش از منفجر کردن مواد منفجر‌ه‌ای که به خود بسته بود لباس مخصوص کارمندان دولت سریلانکا را به تن کرده بود.

گروه شورشی ببرهای تامیل که در لیست سازمان‌های تروریستی معرفی شده از سوی اتحادیه‌ اروپا و آمریکا قرار دارد، تاکنون بیش از 240 مورد حمله‌ انتحاری صورت داده است.
کد خبر 37770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز