شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کشتی‌ بخار که بیش از یک قرن پیش در کانال بریستول در جنوب شرقی بریتانیا غرق شده بود تصادفا کشف شد.

براساس گزارش BBC، کشتی بخار برانسویک در شب کریسمس سال 1900 در حالی که به سمت بندر بریستول حركت مي‌كرد غرق شد و هيچ نشاني از خود به جا نگذاشت.

اكنون پس از گذشته 117 سال از آن زمان،‌ يك گروه نقشه برداری آبی در بندر بریستول در حين بررسی‌های معمول بستر کانال بريستول به هاله‌اي از بدنه اين كشتي كه در زير شن‌هاي روان مدفون شده‌بود، برخورد كردند.

این کشتی انگلیسی باري در 1898 در گلاسکوی اسکاتلند ساخته شد و به طور مرتب بین لیورپول و بریستول بار حمل می‌کرد.


بر اساس گزارشی که در زمان غرق شدن كشتي تهیه شده‌بود،‌ این کشتی در ساعت پنج و 30 دقیقه 24 دسامبر در مه غلیظ در حال نزدیک شدن به بندر غرق شده است و هفت نفر در اين حادثه جان خود را از دست دادند. در آن زمان ناخدای کشتی عامق و مثصر اصلي غرق شدن كشتي معرفي شد زيرا به گفته دادگاه بدون آنکه در مه غليظ دید داشته باشد با حداکثر سرعت به جلو رفته و شیب تند کف دریا نيز به واژگونی کشتی كمك كرده‌است.

به گفته کارشناسان، جریان آب در این کانال دائم شن‌های روان کف آن را جابجا می‌کند، بنابراین کف کانال دائم در حال تغییر است و این خوش شناسی بوده که در زمان بررسی، بدنه کشتی از زیر شن‌های کف دریا هویدا شده است. 
بررسی دوباره محل غرق شدن کشتی نشان داد که شن‌هاي روان دوباره چهره برانسویک را پوشانده‌اند و دیگر در کف کانال دیده نمی‌شود.

کد خبر 377630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha