جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: زلزله ۴.۷ ریشتری صبح ۶ مرداد نهاوند، هشت مجروح داشت که ۵ نفر آنها سرپایی درمان و سه نفر نیز بستری شدند.

به گزارش ايرنا، حبیب معصومی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این زلزله کشته نداشته است افزود: جراحت این افراد سطحی بوده و یک نفر نیز دچار شکستگی پا شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: زلزله صبح امروز جمعه به بزرگی 4.7 ریشتر در ساعت 5:34 شهرستان نهاوند در استان همدان را لرزاند.

محمد تقی شهبازی افزود: بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران ، مرکز این زمین لرزه در 2 کیلومتری شرق نهاوند و در عمق 2 کیلومتری زمین رخ داده است .

وی اظهار کرد: بدنبال وقوع این زمین لرزه ستاد بحران شهرستان به حال آماده باش درآمد و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان به همراه تیم واکنش سریع نیز در شهرستان حضور یافت و از مناطق بافت فرسوده و روستای کوهانی مرکز زلزله بازدید کردند.

وی افزود: در برخی منازل شهری و روستایی باعث ترک برداشتن دیوار و ریختن گچ خانه ها و یا شکسته شدن برخی اجسام شیشه ای شده است .

وی گفت: تا کنون سه پس لرزه در اعماق پائین تر زمین رخ داده که شدت آن کمتر از 2 بوده اما شدت زمین لرزه اولیه باعث وحشت مردم و آمدن آنها به خیابان شد .

شهرستان نهاوند یکی از مناطق جنوبی استان همدان بر روی کمربند زلزله خیزی قرار داد و در سالیان اخیر زلزله هایی با قدرت های به نسبت شدید این شهرستان را لرزانده است .

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .

کد خبر 377552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha