همشهری آنلاین: جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ده‌ها غیرنظامی را در شهر المیادین استان دیرالزور به خاک و خون کشیدند.

ده ها کشته و زخمی درحمله ائتلاف آمریکایی به شرق سوریه

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منابع محلی روز دوشنبه اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف آمریکایی صبح امروز، منطقه تقاطع الفنش در شهر المیادین را بمباران کردند.

این بمباران که در زمان اوج خروج شهروندان از منازل انجام شد ده ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به زیرساخت های عمومی و خصوصی وارد شد.

جنگنده های ائتلاف روز25 تیرماه نیز شهرک الکشکیه در ساحل رود فرات را بمباران کردند که شماری از شهروندان کشته و زخمی شدند.

این ائتلاف پیش از آن نیز درجنایتی روزهای 27، 28 و 29 ژوئن در بمباران شهرک الصور، روستای الدبلان و شهر المیادین بیش از 90 شهروند بیگناه سوری را کشتند.

آمریکا وچند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.

این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

وزارت خارجه سوریه 14 خرداد در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که خسارت های انسانی و مادی ائتلاف آمریکایی به سوریه کمتر از جنایت های داعش نیست.

وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: تخریب زیرساخت های سوریه نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است که با ادعاها ی مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی هیچ تناسبی ندارد.

سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن جان شهروندان بیگناه، زنان و کودکان سوری که با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.

کد خبر 377196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha