همشهری آنلاین: یک وکیل فرانسوی برای تسریع در انجام تحقیقات اولیه مربوط به جنایت‌های جنگی اسرائیل در فلسطین، کیفرخواستی به نمایندگی از قربانیان و سندیکای فلسطینی به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کرد.

طرح کیفرخواست نزد دادگاه کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو ترکیه، ژیل دور، وکیل فرانسوی، در کنفرانس مطبوعاتی که روز شنبه در شهر لاهه برگزار کرد، گفت: به نمایندگی از ۵۰۰ قربانی جنگ و ۵۰ سندیکای فلسطینی، یک کیفرخواست ۱۷۱ صفحه‌ای تنظیم و به فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی تقدیم کرد.

دور تاکید کرد، در این کیفرخواست شواهدی درباره محاصره نوار غزه توسط اسرائیل، حمله‌ اسرائیل به نوار غزه در ۲۰۱۴ و سیاست‌های شهرک‌سازی آن وجود دارد.

این وکیل فرانسوی گفت، چون سیاستمداران تصمیمات مطلوبی درباره فلسطین نمی‌گیرند، اقدام به ارائه این کیفرخواست کرده است.

وی در ادامه افزود: هدف ما از ارائه این کیفرخواست که با همکاری اتحادیه وکلای غزه و برخی وکلای بین‌المللی آماده شده، ازسرگیری مجدد و سریع تحقیقات اولیه است.

دور تاکید کرد، تحقیقات اولیه دادستانی کل تقریبا متوقف شده، زیرا حمایت لازم را از سوی دولت فلسطین وابسته به تشکیلات خودگران دریافت نکرده است.

این وکیل فرانسوی گفت: دادگاه کیفری بین‌المللی برای انجام تحقیقات اولیه ادله کافی دارد و شواهدی که ما به این دادگاه تقدیم کرده‌ایم ادله حمایت از شروع تحقیقات اصلی است.

وی معتقد است، ادله جدیدی که به دادگاه ارائه کرده برای دادستانی کل کافی و اطمینان بخش است.

دادگاه کیفری بین‌المللی سال ۲۰۱۵ تحقیقات اولیه‌ای درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل در فلسطین انجام داد و پس از گذشت ۲۲ ماه از انجام این تحقیقات اعلام کرد، این دادگاه مدارک برای شروع تحقیقات اصلی در مورد پرونده را بررسی می‌کند.

کد خبر 376960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha