همشهری آنلاین: فینال تنیس ویمبلدون سال ۲۰۱۷ با برتری راجرر فدرر سوئیسی بر مارین چیلیچ کروات و هشتمین قهرمانی فدرر به پایان رسید.

ّFederer

مسابقه فینال برای چیلیچ بیست و هشت ساله كروات تجربه تلخي شد. وي ست اول را ۳-۶ باخت و تنیس‌باز سی و پنج ساله سوئیسی ست دوم را هم به سرعت و با نتیجه ۱-۶ از حریف برد.

فدرر در ست سوم هم با اعتماد به نفس همیشگی بازی کرد و این ست را با نتیجه ۴-۶ برد تا با هشت قهرمانی در ویمبلدون، در تاریخ تنیس رکورددار و جاودانه شود. کسی که در حال حاضر مرد شماره پنج جهان است، پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ هم محسوب می‌شود.

به گزارش بي بي سيِ، فدرر که برای یازدهمین بار در فینال ویمبلدون بازی می‌کرد، طبق انتظار از همان ابتدا با خونسردی رشک‌برانگیزش، فینال را شروع کرد و به سرعت جریان بازی را در دست گرفت. با این قهرمانی او برای نوزدهمین بار قهرمان گرنداسلم شد و جایزه دو میلیون و نهصد هزار دلاری قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس دنیا را دریافت کرد.

فدرر برای قهرمانی دوباره در این تورنمنت پنج سال صبر كرد و در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد. اما بعد از یک دوره استراحت، در ابتدای سال میلادی جاری، با پنجمین قهرمانی در اوپن استرالیا، دوباره اوج گرفت و روزهای درخشان گذشته‌اش را تکرار کرد.

پس از آن در مسترز ایندین ولز و میامی نیز قهرمان شد، اما بعد تصمیم گرفت از مسابقات دور باشد و استراحت کند تا بتواند با تمام قوا در ویمبلدون شرکت کند.

فدرر که در ابتدای مسابقات، بخت شماره سه قهرمانی بود، در حالی قهرمان ویمبلدون ۲۰۱۷ شد که حتی یک ست هم به حریفانش واگذار نکرد؛ موفقیتی که در چهل و یک سال گذشته بی‌سابقه بوده است. آخرین باری که یک تنیس‌باز بدون واگذاری یک ست قهرمان ویمبلدون شد، بیون بورگ سوئدی در مسابقات سال ۱۹۷۶ بود.

 

کد خبر 376465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha