همشهری آنلاین: گاربینه موگوروسا از اسپانیا با پیروزی دو بر صفر برابر ونوس ویلیامز آمریکایی، قهرمان ویمبلدون در بخش زنان شد. این اولین قهرمانی موگوروسا در ویمبلدون محسوب می‌شود.

Muguruza

این تنیس‌باز ۲۳ ساله اسپانیایی این مسابقه را با نتایج ۵-۷ و ۰-۶ به نفع خود تمام کرد. ونوس ویلیامز که سابقه پنج قهرمانی در ویمبلدون را دارد، در ست اول پرقدرت ظاهر شد و حتی از حریفش پیش بود، اما نتوانست از برتری‌اش استفاده کند و دو بار فرصت «ست‌پوینت» را از دست داد تا حریفش نه تنها ست اول را ببرد، که جریان کل مسابقه را در دست بگیرد.

به گزارش بي بي سي، ویلیامز که در حال حاضر در فهرست رده‌بندی تنیس‌بازان زن، نفر یازدهم است، در ست دوم بر خلاف انتظار، بسیار بی‌رمق و بی‌انگیزه بازی کرد و بدون بردن حتی یک گیم، تسلیم شد.

ویلیامز اگر می‌توانست در این بازی پیروز شود، عنوان مسن‌ترین قهرمان زن یک گرنداسلم در دوران تنیس مدرن را از آن خود می‌کرد، اما نه فقط به این رکورد نرسی،د که انتظار ۹ ساله‌اش برای فتح یک گرنداسلم دیگر ادامه یافت.

گاربینه موگوروسا که پیشتر فقط یک بار و آن هم در مسابقات اوپن فرانسه پارسال قهرمان شده بود، در شرایطی دومین گرنداسلم زندگی‌اش را برد که در ابتدای این رقابت‌ها بخت چهاردهم قهرمانی به شمار می‌رفت. او اما در مسابقه فینال که فقط حدود یک ساعت و بیست دقیقه طول کشید، ثابت کرد که می‌تواند در غیاب مدعیان اصلی تنیس زنان مثل سرنا ویلیامز و ماریا شاراپووا، به زودی به چهره اول این رشته بدل شود.

گاربینه موگورسا دو سال پیش نیز به فینال ویمبلدون رسید که در آن بازی مغلوب سرنا ویلیامز، خواهر ونوس شد.

او دومین تنیس‌باز زن اسپانیایی است که در این مسابقات قهرمان می‌شود. نفر اول کونچیتا مارتینس بود که در حال حاضر مربی گاربینه موگوروسا است.

موگوروسا بعد از قهرمانی در ویمبلدون به تمجید از ونوس ویلیامز، قهرمان هفت گرنداسلم تنیس پرداخت: «امروز سخت‌ترین بازی زندگی‌ام را انجام دادم. ونوس بازیکن بزرگی است. من با تماشای بازی‌های او بزرگ شدم. از این که امروز موفق شدم با او اینجا بازی کنم، خیلی خوشحالم. من هنوز از این برد هیجان‌زده‌ام، چون قهرمانی در ویمبلدون همیشه آرزویم بود. خوشبختانه در طول مسابقه خونسردی‌ام را حفظ کردم.»

 

کد خبر 376346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha