پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دن کووالیک حقوقدان آمریکایی که اخیرا برای شرکت در یک همایش به ایران سفر کرده بود، روایتی جالب از این سفر منتشر کرده است.

isfahan

به گزارش ایرنا، وی در یادداشتی که در تارنمای خبری 'هافینگتون پست' منتشر شده، می نویسد: قبل از اینکه به ایران سفر کنم، تعدادی از دوستان و اعضای خانواده از این سفر ابراز شگفتی کرده و نگران امنیت و سلامت من بودند. برخی حتی می گفتند که نباید به این کشور سفر کنم. این موضوع با توجه به احساسات ضد ایرانی و تصویری که از این کشور در رسانه ها ارائه شده، عجیب به نظر نمی رسد.

کووالیک می‌افزاید: در آمریکا مدام می‌گویند که ایران دشمن ما و بخشی از به اصطلاح محور شرارت است که باید تحریم و با آن مقابله شود و حتی حکومت آن تغییر کند. می گویند که دشمنی با ایران در نتیجه ادعای حمایت تهران از تروریسم است. این در شرایطی است که تهران خود دشمن قسم خورده القاعده و داعش است.

این حقوقدان آمریکایی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر عربستان سعودی، به عنوان یک هم پیمان نزدیک آمریکا که اخیرا با آن قراردادی به ارزش 110 میلیارد دلار امضا کردیم، سالها مخفیانه و آشکارا از القاعده و داعش حمایت کرده است. به یاد داشته باشید که 15 تن از 19 هواپیماربای حادثه 11 سپتامبر سعودی بودند و ریاض به برخی از این افراد مساعدت رسانده است و شریک جرم آنها به حساب می آید.

کووالیک می‌افزاید: ادعای حمایت ایران از تروریسم از آنجا تعجب انگیز است که آمریکا خود از فرقه مجاهدین خلق (منافقین) حمایت می کند که با وجود عدم محبوبیت در ایران، می خواهد حکومت این کشور را ساقط کند.

وی ادامه می‌دهد: این گروه از 1997 تا 2012 در فهرست گروه های تروریستی آمریکا بود و مسئولیت قتل هزاران ایرانی را از سال 1981 تاکنون بر عهده گرفته است. اکنون این گروه، محبوب چهره های سیاسی آمریکا نظیر جان بولتون، نیوت گینگریچ، جو لیبرمن، هاوارد دین و رودی جولیانی شده است.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود می‌نویسد: همانطور که در خیابان‌های زیبای تهران و اصفهان قدم می‌زدم، به گرمی مورد استقبال مردم ایران قرار گرفتم و من یافتم که آنها حقیقتا مردم آمریکا را دوست دارند. در این شهرها شاهد معماری باستانی با ارزش ایرانی از جمله کلیساهای مسیحی ارمنی و کنیسه‌های یهودی بودم.

او در پایان می‌افزاید: حقیقت این است که ایران، جامعه ای است که به آرامی و در مسیر خود پیشرفت می کند. ایران رئیس جمهوری دارد که به صورت دمکراتیک انتخاب شده است، ایران مجلس قانون گذاری و یک جامعه مدنی پویا دارد که برای آزادی‌ها و اصلاحات بیشتر تلاش می‌کنند و این ایرانی‌ها هستند که باید برای سرنوشت و دولت خود تصمیم بگیرند.

کد خبر 376078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha