همشهری آنلاین: فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، به افغانستان رفت. سفر رئیس جمهوری آلمان به این کشور به خاطر دلایل امنیتی از قبل اعلام نشده بود.

فرانک

اشتاین مایر در مزار شریف با سربازان آلمانی مستقر در این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری آلمان، در گذشته به عنوان وزیر امور خارجه کشورش هفت بار به افغانستان سفر کرده بود. و این سفر نخستین دیدار او از افغانستان به عنوان رئیس جمهوری آلمان است.

هواپیمای رئیس جمهوری آلمان صبح روز پنج‌شنبه (۲۲ تیر / ۱۳ ژوئیه) در پایگاه سربازان آلمانی مستقر در مزار شریف به زمین نشست و او به همراه همسرش الکه بوندنبندر، با شهروندان آلمانی در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.فرانک والتر اشتاین مایر سپس به منظور دیدار اشرف غنی، رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس هیئت اجرایی دولت افغانستان به کابل پرواز کرد. سفر اشتاین مایر و همسرش به افغانستان که به خاطر دلایل امنیتی از قبل اعلام نشده بود، پس از سفر آن‌ها به قزاقستان صورت گرفت.دیدار رئیس جمهوری آلمان از افغانستان در شرایطی انجام می‌شود که موقعیت امنیتی در این کشور به خاطر فعالیت‌های فزاینده ستیزه‌جویان طالبان در این کشور به خطر افتاده است. در روزهای پایانی ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۱۷) بمبی در جلوی سفارت آلمان در کابل منفجر شد که ۱۵۰ نفر را به کام مرگ فرو برد.

گرچه این بمب خسارت‌های بسیاری به سفارت‌خانه‌های دیگر نیز وارد کرد، اما مقامات امنیتی در آلمان بر این نظرند که این بمب به طور آگاهانه برای ضربه زدن به تشکیلات آلمان در افغانستان منفجر شده بود.

به خاطر شرایط ناهنجار امنیتی در افغانستان دولت آلمان بازگشت پناهجویان این کشور را که با پرونده پناهندگی‌شان مخالفت شده، متوقف کرده است.

کد خبر 376074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha