همشهری آنلاین: رئیس شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به این‌که یکی از وظایف اصلی شوراها انتخاب شهردار است، گفت:

چمران

شوراهای پنجم باید از سیاسی‌کاری پرهیز کنند و شهرداری انتخاب کنند که بی‌حاشیه باشد و تمام همت خود را صرف خدمت و فعالیت کند.

‌به گزارش ایسنا، مهدی چمران در اختتامیه پنجاه و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌های کشور در تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: بخشی از آسیب‌های گذشته، تاثیر سوء بر وجهه شورا گذاشته است و این امر باید در شورای پنجم، مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر عدم دخالت در امور اجرایی و عزل و نصب‌های مدیریتی از سوی شوراهای شهر، گفت: این امر باعث شده شهرداری‌های ما به ازای هر پست سازمانی، چند شاغل داشته باشند و در عین حال، از کمبود نیروی متخصص در مضیقه باشند.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور این اقدامات را در نتیجه انتخابات شوراها تاثیرگذار دانست و افزود: همین باعث می‌شود بخش عمده‌ای از اعضای شوراها در دور بعدی حضور خود، رأی نیاورند و امیدواریم این امر، در شورای پنجم، با جدیت لحاظ شود.

وی با ریشه‌یابی معضل حاشیه‌نشینی شهرها گفت: تا وقتی که به وضعیت روستاهایمان نرسیم و درآمدهای روستایی ناچیز باشد، نمی‌توانیم از مهاجرت و آلونک‌سازی‌ جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به این‌که شوراها به مرحله‌ای از بلوغ رسیده‌اند که می‌توانند برنامه پنج‌ساله تدوین کنند، حاشیه‌نشینی، باف فرسوده، آلودگی هوا، کمبود آب، محدودیت فضای سبز و ترافیک را از معضلات عمده شهرهای کشور عنوان کرد.

کد خبر 376067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha