همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: به عنوان یک مقام امنیتی بارها گفته‌ام که با احضار، بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی اعم از اصحاب رسانه، اصحاب فرهنگ و هنر، فعالان اقتصادی و سیاسی مخالف هستم.

سید محمود علوی

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در مورد حضور در کابینه دوازدهم گفت: ما سربازیم و سرباز همیشه آماده خدمت است. سرباز هم سنگرش را خودش تعیین نمی‌کند و وقتی هم به او ماموریت انجام وظیفه در سنگری داده می‌شود، نه نمی‌گوید و انجام وظیفه می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا به شما پیشنهادی شده است؟ اظهار داشت: مهم این نیست که به من پیشنهادی شده است یا خیر؛ آنچه مربوط به من است، این است که من آماده خدمت هستم.

وزیر اطلاعات درباره مهمترین اولویت‌های دستگاه اطلاعاتی و امنیتی طی چهار سال آینده تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله برای وزارت اطلاعات، امنیت است تا بتواند در برابر چالش‌آفرینی دشمنان انقلاب، بتواند این چالش‌ها را با کمترین هزینه را پیش‌بینی و مدیریت کند و از آسیب زدن این چالش‌ها به کشور جلوگیری کند.

علوی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مجموعه امنیتی کشور که در راس آن وزارت اطلاعات از نظر قانون مادر جامعه اطلاعاتی است این رسالت را به خوبی ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: مجموعه امنیتی کشور در دنیایی که پر از التهاب بوده، امنیت کشور را به خوبی حفظ کردند و جز یک مورد که آن هم با توفیق آنچنانی برای تروریست‌ها همراه نبود، سایر موارد را ضربه زده‌اند. امیدواریم اشراف اطلاعاتی را تقویت کنیم و تقویت خواهیم کرد و بتوانیم به یاری خدا از به چالش کشیدن امنیت کشور توسط تروریست‌ها جلوگیری کنیم و امیدواریم در این باره توفیقات الهی و عنایات آقا امام زمان (عج) و دعای خیر مردم شاهد توفیق دستگاه امنیتی برای استقرار امنیت پایدار در کشور باشیم.

  • مسئله دوتابعیتی‌ها به انعکاس رسانه‌ای نیاز نداشت

او در پاسخ به این سوال که برخی از افراد مجددا مسئله مدیران دوتابعیتی را مطرح کرده‌اند. آیا با مورد جدیدی در این باره روبه‌رو هستیم؟ ابراز داشت: مسئله دوتابعیتی، مسئله‌ای بود که می‌توانست از نظر اداری با مکاتبات میان دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مرتبط حل و فصل کرد و نیاز چندانی برای رسانه‌ای کردن آن وجود نداشت چون در حد و اندازه‌ای هم نبود که نیازمند انعکاس رسانه‌ای داشته باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه هیچ دستگاهی در دولت تعمد بر این مسئله را ندارد که فردی دوتابعیتی باشد و به قانون دهن‌کجی کند و آن فرد را در مسئولیتی قرار دهد، عنوان کرد: یک دستگاه ما در نظام - اعم از اینکه در بدنه دولت باشد یا خیر - که بخواهد در برابر قانون دهن‌کجی کند. اگر فردی دوتابعیتی باشد و آن دستگاه از این مسئله آگاه نباشد، اشکالی بر آن دستگاه وارد نیست اما هیچ دستگاهی را نداریم که بداند فردی دوتابعیتی است و قانون اجازه بکارگیری و مسئولیت را به آن فرد را نمی‌دهد و بخواهد تعمدا دهن‌کجی کند و آن فرد را بکار گیرد.

علوی افزود: آن کسانی که فکر کردند مسئله دوتابعیتی‌ها می‌تواند ابرازی برای چالش کشیدن دولت در افکارعمومی باشد، به ابزار خوبی متمسک نشدند و این ریسمان، ریسمان پوسیده‌ای است و کسانی این مسئله را برجسته می‌کردند، اندک اندک به این نکته می‌رسند که این نردبان، نردبان محکمی برای بالا رفتن از آن و به چالش کشیدن دولت نیست.

  • با احضار، بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی، اقتصادی و سیاسی مخالفم

او در پاسخ به این سوال که برخی دستگاه‌های امنیتی در حال احضار خبرنگاران هستند. دلیل این احضارها چیست؟ یادآور شد: من بارها گفته‌ام، با احضار، بازداشت و زندانی کردن فعالان مدنی اعم از اصحاب رسانه، اصحاب فرهنگ و هنر، فعالان اقتصادی و سیاسی مخالف هستم. این مخالفت به خاطر یک روحانی و دانشگاهی بودن نیست بلکه به عنوان یک مقام امنیتی عرض می‌کنم چون اصحاب رسانه، فعالان اقتصادی و سیاسی خودی هستند.

  • روش صحیح مدیریت با فعالان رسانه‌ای تعامل است

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه در مدیریت جامعه خودی و جامعه فعالان مدنی ارعاب و روش‌های سخت، روش‌های مناسبی برای مدیریت جامعه محسوب نمی‌شوند، بیان کرد: روش صحیح مدیریت در رابطه با فعالان رسانه‌ای اعم از خبرنگاران، مدیران مسئول رسانه‌ها، سردبیران و هر فعال دیگر در عرصه رسانه یا فعالان اقتصادی و سیاسی تعامل است. ما تجارت گرانسنگی در وزارت اطلاعات داریم که با مجموعه‌ای از فعالان صنف‌های مختلف به گفت‌وگو نشسته‌ایم، اگر مواردی نیازمند رعایت بودند، خود آنها رعایت کردند و نیازمند ارعاب و بگیر و ببند وجود ندارد.

  • روش‌های سخت مربوط به مدیریت دشمن است

علوی با بیان اینکه روش‌های سخت مربوط به مدیریت دشمن است، گفت: قرآن می‌گوید ارعاب در رابطه با دشمن باید به‌کار گرفته‌ شوند. قرآن می‌گوید باید در دل دشمنان و کفار باید ارعاب ایجاد کرد. قرآن می‌فرماید تجهیزات نظامی را فراهم آورید تا دشمنان خدا و دشمنان خودتان را بترسانید. ابزار سخت، دستگیر و بازداشت کردن مربوط به دشمن است.

  • برخورد وزارت اطلاعات با تروریست‌ها بدون مساحمه است

او با بیان اینکه وزارت اطلاعات در رابطه با تروریست‌ها که می‌خواهند امنیت مردم را به چالش بکشند، بدون مساحمه برخورد می‌کند، اظهار داشت: وزارت اطلاعات همانند عقاب با چنگال پرقدرتش به سراغ تروریست‌ها می‌رود و پنجه‌های پولادینش را در خرخره آنها فرو می‌برد و قلب پلید و مغز بدنیت آنها را نشانه گلوله‌های آتشین خود قرار می‌دهد اما برای مردم و فعالان مدنی، خبرنگاران، هنرمندان و ناشران و فعالان اقتصادی وظیفه خود می‌داند که به عنوان یک خادم بهترین خدمت را جه در عرصه امنیت و چه در عرصه‌های دیگر فراهم آورد. این مسیری است که وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و امیدواریم همه دستگاه‌های اطلاعاتی نیز همین مسیر را دنبال کنند.

او در رابطه با آخرین پیگیری‌ها درخصوص توهین به رئیس‌جمهور اظهار داشت: این پرونده در میان راه و در دست اقدام است و به همین خاطر، نمی‌توانم اظهارنظری بکنم.

کد خبر 376033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha