همشهری آنلاین: فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) گفت: برقراری صلح و امنیت در خزر با وجود اقتدار نیروی دریایی کشورهای حاشیه این دریا و تعامل متقابل بین این کشورها میسر می‌شود.

 احمدرضا باقری

ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا باقری در حاشیه استقبال از ناوگروه روسی میهمان ناوگان شمال در گفت و گو با ایرنا در انزلی اظهار کرد: حضور ناوگروه اعزامی به بندرانزلی از سوی نیروی دریایی کشور روسیه در راستای تعامل و بازدیدهای متقابلی است که طی سال های گذشته توسط ناوگان شمال و با اعزام ناوگروه های متعدد به بنادر مختلف کشورهای حاشیه خزر صورت گرفته است.

وی افزود: هدف از اجرای این بازدیدها، برقراری تعامل بیشتر در حوزه دریای خزر در جهت توسعه صلح و امنیت در این دریاست.
ناخدا یکم باقری خاطرنشان کرد: این پنجمین ناوگروه صلح و دوستی از کشورهای حاشیه خزر به ایران است و تاکنون پنج ناوگروه نیز از ناوگان شمال به کشوهای حاشیه خزر در چند سال گذشته اعزام شده است.

وی ادامه داد: در آینده نیز از سوی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، ناوگروه هایی به کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی در راستای توسعه امنیت و اقتدار پایدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای خزر به این کشورها اعزام می‌شود.

فرمانده ناوگروه روسی اعزامی به ایران نیز گفت: خزر ، دریای صلح و دوستی است و برای تقویت و ثبات امنیت و اقتدار در این دریا نقش خود را به نحو احسن ایفا می کنیم.

ناخدا دوم آندری دیمیتری اف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های حضور متقابل رزمناوهای نیروی دریایی ایران و روسیه در چارچوب همکاری ها در خزر اظهار کرد: هدف اصلی از سفر ناوگروه به بندرانزلی ، نمایش اقتدار و امنیت در دریای خزر است.

وی با ابراز قدردانی از استقبال گرم ناوگان شمال از ناوگروه روسی خاطرنشان کرد : اطمینان داریم که توسعه امنیت و اقتدار در خزر باید در فضایی دوستانه و صمیمی پیش رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پنجمین ناوگروه صلح و دوستی روسیه متشکل از یک رزمناو از یگان دریایی خزر این کشور، در چارچوب ماموریت چهار روزه دوستانه، صبح امروز (چهارشنبه) وارد بندرگاه انزلی شد. دیدار با فرمانده ناوگان شمال، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ایران، دیدار با فرماندار بندر انزلی و بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان و بندرانزلی از برنامه های این ناوگروه است.

این پنجمین سفر ناوگروه روسیه به ایران است؛ پیش از این نیز ناوگروه های روسی در سال های 1386، 1393 و 1394 و مهرماه سال 95 به بندرانزلی آمده بودند.

تاکنون از ناوگان شمال نیروی دریایی نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به کشورهای حاشیه خزر و تحکیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این کشوها سفر کرده است.

منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است. انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

کد خبر 376016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha