همشهری آنلاین: رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: جمعیت بیکار در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ۷۳ میلیون نفر افزایش یافته است که باید با آن مقابله شود.

Unemployment

به گزارش مهر به نقل از عرب نیوز، «بندر هاجر» رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: به دلیل محدودیت شرایط استخدامی و نیز کمبود فرصت‌های اشتغال در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، جمعیت بیکار آنها به ۷۳ میلیون نفر رسیده است.

همچنین رئیس بانک توسعه اسلامی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا با تلاش یکدیگر به مقابله با فقر و بیکاری در میان جوانان بپردازند.

این در حالی است که سازمان همکاری اسلامی بعد از سازمان ملل بعنوان دومین نهاد بین دولتی در جهان با ۵۷ کشور عضو از ۴ قاره دنیا محسوب می‌شود و منافع مشترک این گروه در جهان اسلام بر روی حمایت و حفاظت از یکدیگر هدف‌گذاری شده است.

به گفته «هاجر» از ۱.۷۵ میلیارد جمعیت جوان جهان در حدود ۵۰۰ میلیون نفر یا ۲۸.۵ درصد آنها در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی زندگی می‌کنند.

رئیس بانک توسعه اسلامی پیشنهاد داد تا با بالا بردن نقش جوانان بویژه بوسیله توسعه برنامه‌های اجتماعی می‌توان فرصت‌هایی را برای توامند کردن اقتصاد کشورها ایجاد کرد؛ ضمن اینکه با افزایش کیفیت آموزش و به راه انداختن بنگاه‌های اقتصادی به ایدهای کارآفرینی جوانان کمک کرد.

وی تصریح کرد: با فاینانس بر روی بنگاه‌های اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ در کشورهای عضو همکاری اسلامی و بهبود فضای کسب و کار می‌توان به اشتغال‌زایی جوانان کمک قابل‌ توجهی کرد.

بر پایه این گزارش در اوایل سال جاری میلادی، اندونزی یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که بیشترین جمعیت مسلمان در جهان را هم دارد، کنفرانس وزرا را با دیگر اعضاء و محوریت همکاری در بخش نیروی انسانی برگزار کرده بود و پیشنهاد تاسیس گردهمایی تحقیقات بر روی مفهوم اسلام و آموزه‌ها در بخش نیروی انسانی را داده است.

کد خبر 375866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha