رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ می‌گوید از وزارت اقتصاد و هیأت عالی واگذاری‌ها خواسته تا اجازه دهند پرونده واگذاری سهام مخابرات را بار دیگر باز کند.

میر علی اشرف پوری حسینی

مير علي اشرف پوري حسيني مي‌گويد چك مخابرات بار ديگر برگشت خورده است. پوري حسيني معتقد است: عده‌اي در برابر رأي قطعي دادگاه و روند خصوصي‌سازي‌ها مقاومت مي‌كنند. او همچنين براي نخستين‌بار از بدهي صدرا به سازمان خصوصي‌سازي حرف مي‌زند.

پوري‌حسيني تأكيد كرد:از اعضاي مجمع‌ سازمان خصوصي‌سازي، وزارت اقتصاد و هيأت عالي واگذاري اجازه خواهم خواست تا پرونده مخابرات را بار ديگر باز كنم. تا به امروز من سكوت كرده‌ام ولي به‌خاطر اينكه داريم به يكسري كارها متهم مي‌شويم، پرونده مخابرات را بارديگر باز مي‌كنم.

او در پاسخ به سؤالي درباره كشمكش سازمان خصوصي‌سازي با مخابرات كه چند‌ماه پيش صورت گرفته بود، گفت: آن كشمكش به‌خاطر آن بود كه آقايان در مخابرات پول بلوك خريداري شده را به ما نداده بودند. آنها ۹۵۰ ميليارد تومان به ما بدهي داشتند و چكشان برگشت خورده بود و ما هم هر چه خواهش كرديم،

آن پول را به ما ندادند و ما مجبور شديم فسخ قرارداد را ابلاغ كنيم كه آنها خدمت آقاي رئيس‌جمهور رفتند و از او براي ما دستور آوردند كه ۱۵ روز ديگر به آنها وقت داده شود كه اگر در آن فاصله آنها پول‌شان را دادند، ما از درخواست فسخ‌مان صرف‌نظر كنيم. آقايان هم در آن فاصله، كاري را كه بايد از قبل انجام مي‌دادند و ندادند، انجام دادند و پول را به ما دادند و ما هم درخواست فسخ را پس گرفتيم.

  • پول ندهند برخورد مي‌كنيم

رئيس سازمان خصوصي‌سازي در پاسخ به اينكه آيا هم‌اكنون مبلغ كامل ۹۵۰ ميليارد تومان بدهي خريدار سهام مخابرات پرداخت شده است يا نه؟ گفت:

براي سال گذشته بله ولي امسال مجددا يكي از چك‌هايشان كه براي ارديبهشت‌ماه است، برگشت خورده كه مبلغ آن حدود ۶۰۰ ميليارد تومان است و الان كه در تيرماه هستيم، تقريبا 2ماه است كه چك آنها برگشت خورده و ما هم اظهارنامه فرستاديم تا اگر پولمان را ندادند، آن وقت برخورد قانوني انجام دهيم. پوري‌حسيني در پاسخ به اينكه هم‌اكنون چند چك از آنها باقي مانده است، گفت: من فكر كنم 2چك باقي مانده كه يكي مربوط به ارديبهشت‌ماه و يكي مربوط به آبان است كه اگر آن دو چك را پرداخت كنند، فكر مي‌كنم اقساط‌شان تمام مي‌شود.

کد خبر 375799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha