همشهری آنلاین: رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی از تاسیس و راه‌اندازی کرسی ارتباطات علم و فناوری با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران خبر داد.

محمد مهدی فرقانی

به گزارش ايرنا، محمدمهدی فرقانی در حاشیه سیمنار بین‌المللی «رسانه و ارتباطات، تجربیات ایران و مالزی» که دوشنبه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، گفت: کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو یکی از پرو‍‍ژه‌های در دست پیگیری در ایران است که به میزبانی دانشکده علوم ارتباطات در دو زمینه اصلی و آموزش و پژوهش به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری نشست مشترک اساتید علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری ایران و مالزی در این دانشکده، گفت: تبادل دانش و تجربیات متقابل و همچنین شرایط مشابه دو کشور که در حال توسعه است، زمینه را برای گفت‌وگو و داد و ستد علمی و بهره‌گیری از تجارب یکدیگر ایجاد کرد.

فرقانی در خصوص برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی علمی مشترک ایران و مالزی، گفت: در برنامه‌ریزی‌های آموزشی انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی علمی در زمینه توسعه علوم ارتباطات در این نشست مشترک تاکید شد.

وی گفت: در این گردهمایی بین‌المللی، استادان دانشگاه‌های پترای مالزی، ملی مالزی مالانزیا و همچنین اساتید علوم اجتماعی دانشگاه تهران و علوم ارتباطات علامه طباطبائی حضور داشتند.

فرقانی درباره مباحث طرح شده در این نشست توضیح داد: تاریخ شکل‌گیری رشته ارتباطات و همچنین وضعیت و چشم‌انداز آینده این رشته با سه رویکرد و تجربه گرانقدر از جمله بهره‌برداری از تجربه اولین خبرگزاری رسمی دولتی ایران (ایرنا) و همچنین خبرگزاری دانشجویی (ایسنا) در این همایش بین‌المللی در غالب میزگردهای تخصصی پیگیری شد.

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائي گفت: این دانشکده در حال حاضر 80 استاد و هزار دانشجو در رشته‌های روزنامه‌نگاری، مطالعات ارتباطی، روابط عمومی، مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های رونامه‌نگاری، علوم ارتباطات و مدیریت رسانه و در مقطع دکترای علوم ارتباطات تحصیل می‌کنند.

به گفته وی، در رشته‌های جدید کارشناسی ارتباطات سلامت در مقطع کارشناسی ارشد، ارتباطات محیط زیست، مطالعات فرهنگی و رسانه، و مطالعات شبکه‌های اجتماعی دانشجو پذیرش خواهد شد.

کد خبر 375744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha