همشهری آنلاین: طلا در معاملات دوشنبه ۱۹ تیرماه بازار جهانی که دلار ثابت بود و بازارهای سهام آسیایی به سطح بالاتری صعود کردند، اندکی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۱۰.۹۴ دلار رسید.

این فلز ارزشمند هفته گذشته بیش از دو درصد کاهش یافت و به ۱۲۰۷.۱۵ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از ۱۵ مارس بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت تقریبا ثابت بود و در ۱۲۱۰.۱۰ دلار ایستاد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، در اوایل معاملات روز دوشنبه اندکی تقاضا برای خرید فیزیکی در آسیا وجود داشت، اما انتظار می‌رود تقاضای مذکور موقتی باشد.

آماری که روز جمعه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد نشان داد اقتصاد این کشور در ماه میلادی گذشته ۲۲۲ هزار شغل غیرکشاورزی ایجاد کرده که بالاتر از رقم ۱۷۹ هزار شغل مورد پیش‌بینی تحلیلگران بود. این آمار دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا در سال میلادی جاری را تقویت کرد.

دلار آمریکا تحت تاثیر آمار مذکور ثابت بود و بازارهای آسیایی مورد حمایت قرار گرفتند. دلار قوی‌تر طلا را که به این ارز معامله می‌شود، برای خریداران دارنده سایر واحدهای ارزی گران‌تر می‌کند.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر INTL FCStone، قطعا قوی شدن ارزش دلار و همچنین افزایش بازده اوراق قرضه در بازارهای آمریکا و اروپا، عامل منفی برای طلا بوده است.

بازار همچنین منتظر اظهارات نیم سالانه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا، در برابر قانونگذاران این کشور است که ممکن است اشارات بیشتری را درباره موضع بانک مرکزی درباره نرخ‌های بهره فراهم کند.

طلا در زمان بالا رفتن نرخ‌های بهره به دلیل اینکه سوددهی ندارد، جذابیت سرمایه‌‌گذاری کمتری پیدا می‌کند. اگر بازده اوراق قرضه در آمریکا و اروپا بالاتر رود احتمالا هرگونه رشد قیمت طلا را محدود خواهد کرد و باعث می‌شود این فلز ارزشمند به قیمت پایین‌تری سقوط کند.

ذخایر طلا در "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۶۳ درصد کاهش یافت و به ۸۳۵.۳۵ تن رسید.

همچنین طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری و مدیران سرمایه در هفته منتهی به ۳ ژوییه، شمار قراردادهای خرید طلا در بازار کامکس نیویورک را کاهش دادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۵۰ دلار رسید. در معاملات جمعه، این فلز به ۱۴.۸۶ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در ۱۵ ماه گذشته بود. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۸۳۸.۴۵ دلار ثابت ماند، در حالی که هر اونس پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش، به ۹۰۱.۲۴ دلار رسید.

کد خبر 375724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha