همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: هیچ موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران گزارش و مشاهده نشده است و موارد مرگ این بیماری نیز به مراتب کمتر از پارسال است.

مدیر مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت

به گزارش ایرنا، محمد مهدی گویا افزود: از ابتدای امسال تا کنون، 79 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شده است و پنج نفر تاکنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند البته برخی از آنها بیماری‌های زمینه‌ای دیگری نیز داشته‌اند.

وی گفت: فصول بهار و تابستان ماه هایی است که بیماری تب کریمه کنگو بیشتر مشاهده می شود. در سه هفته اخیر، سه بیمار جان خود را از دست دادند که یکی از آنها به علت سرطان خون و فرد دیگری به علت کهولت سن و تماس با حیوانات، فوت کردند.

گویا ادامه داد: وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است و موارد مرگ این بیماری در سال جاری به مراتب کمتر از سال گذشته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تکذیب فوت یک نفر در تهران به دلیل ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو خاطرنشان کرد: هیچ موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان تهران مشاهده و گزارش نشده است و پنج بیماری که جان خود را از دست دادند از استان‌های هرمزگان، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و کرمانشاه بودند.

گویا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود حتی یک مورد از ابتلا به وبا در کشور در سال جاری، گفت: وبا یک بیماری اسهالی شدید است که بر اثر خوردن آب، میوه و سبزیجات و نیز غذای آلوده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: هیچ نگرانی از بابت ابتلای مردم به وبا به علت آب آلوده با توجه به اقدامات کنترلی که بر روی آب آشامیدنی انجام می شود، وجود ندارد مگر در صورتی که اتفاقی در مسیر انتقال آب رخ بدهد که خوشبختانه با توجه به نظارت دقیق شرکت آب و فاضلاب، شاهد ابتلا به وبا از راه آب آلوده نیستیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: مردم باید نهایت دقت را در شست و شوی میوه و سبزیجات داشته باشند و مطابق دستورالعمل‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت عمل کنند.

گویا یادآور شد: شست و شوی دست‌ها به ویژه برای کودکان و افراد مسن، اهمیت بسیار زیادی دارد اما خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در کشور ثبت نشده و وزارت بهداشت تا آبان، برای مقابله با وبا در آماده باش کامل قرار دارد.

کد خبر 375667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha