یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز اعلام کرد: یک قاضی در این شهرستان برای تنبیه سه متخلف شکار و صید حکم به تیمارداری و غذا دادن پرندگان توسط آنان داد.

تغذیه پرندگان جزای متخلفان محیط زیست

به گزارش ایرنا، ذوالفقار سلحشور گفت: این متخلفان در سرکشی و بازدید از پرنده فروشی‌های سطح شهر توسط ماموران یکان حفاظت شهرستان، شناسایی و تخلف آنان مبنی بر صید و خرید و فروش غیرمجاز پرندگان وحشی کشف شده بود.

وی با اشاره به دستگیری و معرفی این سه متخلف به مراجع قضایی، گفت: از این افراد 27 قطعه جوجه مینای وحشی، 9 قطعه سهره و یک عدد پرنده زردپر کشف و ضبط شد.

سلحشور گفت: بر اساس رای مراجع قضایی هر یک از این متخلفان موظف شدند که به مدت سه ماه روزانه 2 ساعت نسبت به تیمار و غذادهی به پرندگان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این هر سه متخلف باید مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست را که بر اساس مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست جمعا 54 میلیون ریال است، پرداخت کنند.

20 درصد از مساحت 117 هزار و 769 کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد و مساحت زیستگاه‌های این استان 2 میلیون و 500 هزار هکتار است که به ازای هر 25 هزار هکتار یک محیط‌بان دارد.

خراسان رضوی دارای41 منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است.

هم اکنون 80 گونه پستاندار، 287 گونه پرنده، 2 گونه دوزیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می‌کنند. 

کد خبر 375606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha