همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه اعلام کرد رهبر معظم انقلاب در سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی در مراسم نمایش اقتدار 8 میلیون بسیجی شرکت می‌کنند.

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی کل سپاه، سردار سرلشگر محمد علی جعفری در جمع خبرنگاران با تبریک هفته بسیج گفت: در این هفته برنامه های گسترده ای در سطح ملی و در سطح مناطق، نواحی، حوزه ها و پایگاه‌های مقاومت به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به ویژه برنامه پنجم آذر و روز بسیج از حضور فرمانده معظم کل قوا در تجمع بزرگ بسیجیان که با نام حماسه و مقاومت و پایداری در تهران برگزار می شود خبر داد وافزود: بیش از هشت میلیون بسیجی در قالب گردان های عاشورا و الزهرا و گروه های رزمی کربلا و اقشار مختلف بسیج در 400 شهر پس از استماع بیانات مقام معظم رهبری به طور مستقیم، ضمن تجدید بیعت با ایشان، آمادگی و اقتدار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی به نمایش می‌گذارند.

فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی مقاومت بسیج، اجرای سراسری این برنامه را نماد اتحاد ملی و آمادگی همه جانبه ملت ایران برای مقابله با تهدیدات دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 12 میلیون بسیجی در سراسر کشور سازماندهی شده اند که با ایمان و روحیه انقلابی گری، آمادگی های رزمی و تجهیزات دفاعی یک عامل مهم بازدارندگی برای دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر آمادگی بسیجیان در ابعاد مختلف ماموریتی خود گفت: 2500 گردان عاشورا و الزهرا (س) در سطح کشور وجود دارد که در طی سال های اخیر نیز 30 هزار گروه رزمی کربلا تشکیل شده است.

سردار جعفری در پاسخ به سئوالی در خصوص هدف از اصلاحات در ساختار نیروی مقاومت بسیج گفت: به خاطر نزدیکی شکلی برخی ماموریت های بسیج به ویژه در بعد دفاعی با تیپ ها و گردان های نیروی زمینی سپاه با اصلاحات ساختاری زمینه همکاری وتعامل بیشتر این نیروها برای بازدهی و کارآمدی در عرصه عمل فراهم می شود که باعث تسهیل ارتباطات بین نیروهای سپاه است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره شعار پایگاه محوری در بسیج نیز گفت: برای تقویت رده های صفی در سطح بسیج باید پایین ترین رده ماموریتی بسیج را محور قرار دهیم، لذا حوزه محوری و پایگاه محوری به خاطر ارتباط مستقیم آنها با مردم باعث تقویت بسیج خواهد شد.

کد خبر 37514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز