مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ارسال گزارش جدیدی درخصوص آلودگی هوا به سران سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه خبر داد.

ناصر سراج در حاشيه همايش سراسري قوه قضاييه كه با حضور رئيس دستگاه قضا، رئيس‌جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي و مسئولان عالي قضايي در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، در جمع خبرنگاران اين خبر را اعلام كرد.

هرازچندگاهي با افزايش موج آلودگي هوا خبري از ورود سازمان بازرسي به موضوع آلودگي هوا شنيده مي‌شود. در اين زمينه تاكنون دوبار در زمان‌هاي مختلف سازمان بازرسي از ارسال گزارش به سران قوا درخصوص آلودگي هوا خبر داده اما هيچ خروجي، ‌تصميم يا نتيجه‌اي از آن حاصل نشده است. براساس آمار سازمان جهاني بهداشت سالانه بيش از 26هزار نفر در ايران به‌علت آلودگي هوا مي‌ميرند و ايران از اين لحاظ در رتبه26 در جهان قرار دارد.

نخستين‌بار رئيس سازمان بازرسي كل كشور، 30دي94 معاون خود را مأمور پيگيري فوق‌العاده عملكرد همه دستگاه‌هاي اجرايي و ارگان‌هاي ذيربط در زمينه كاهش آلودگي هواي كلانشهرها كرد. چندي پس از آن در زمستان سال94 سراج از ارسال نامه‌اي در اين زمينه به سران قوا خبر داده و گفت: به سران سه قوه هم درباره آلودگي هوا نامه نوشتيم و 10نهادي كه در بحث آلودگي هوا مسئول هستند بايد عملكردشان را در اين‌باره به ما ارائه كنند و ما پس از بررسي اين عملكرد اگر به موارد سهل‌انگاري برخورديم تصميمات لازم اتخاذ خواهد شد. آخرين اظهارنظر رئيس سازمان بازرسي كل كشور در زمينه آلودگي هوا هم به دي95 برمي‌گردد كه وي اعلام كرد تا امروز 3گزارش به روساي سه قوه فرستاده و اخيرا هم گزارشي تهيه كرده تا سازمان‌هايي كه در موضوع آلودگي هوا ذيربط هستند به مراجع معرفي شوند اما هنوز هيچ خروجي از اين نامه‌ها به بيرون درز نكرده است.

کد خبر 375074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha