یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اقتباس تلویزیونی از نمایشنامه معروف «شاه لیر» با بازی «آنتونی هاپکینز» ساخته می‌شود.

نمایش

به گزارش ایسنا، «برادوی ورلد» نوشت: «اما تامپسون» و «آنتونی هاپکینز» بازیگران باسابقه سینما، در اقتباس تلویزیونی جدیدی از «شاه لیر» تراژدی ماندگار «ویلیام شکسپیر» ایفای نقش می‌کنند.

در سریال جدید شبکه «بی.بی.سی»، هنرپیشه «سکوت بره‌ها» در نقش اصلی «شاه لیر» ظاهر می‌شود. «هاپکینز» برای بازی در فیلم‌های «باقی‌مانده روز»، «نیکسون» و «آمیستاد» نامزد دریافت اسکار شد و به خاطر نقش کوتاه اما درخشانی که در «سکوت بره‌ها» ایفا کرد، تندیس اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از آن خود کرد.

پیش از این قرار بود «هاپکینز» در فیلمی سینمایی با همراهی «کایرا نایتلی» نقش‌ اصلی داستان «شاه لیر» را ایفا کند، اما این پروژه در سال ۲۰۰۹ متوقف شد.

در این سریال جدید، «تامپسون» نقش «گانریل»، «امیلی واتسون» نقش «ریگن» و «فلورنس پو» نقش «کوردلیا» سه دختر «لیر» را ایفا می‌کنند. «جیم برادبنت»، «جیم کارتر» و «اندرو اسکات» هم در این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی «ریچارد آیر» هنرنمایی خواهند کرد.

تمرینات و فیلمبرداری این پروژه از فصل پاییز شروع می‌شود.

«شاه لیر»، پادشاه بریتانیایی است که در پایان عمر، کشورش را بین سه دخترش تقسیم می‌کند. این اثر از ارزنده‌ترین تراژدی‌های «ویلیام شکسپیر» است که به احتمال زیاد در سال ۱۶۰۵  میلادی به نگارش درآمده است.

کد خبر 374710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha