شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل استقلالاعلام کرد خواهان به خدمت گرفتن رامین رضائیان است.

افتخاری

به‌ گزارش ‌ایسنا، سید رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال درباره جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشت، اظهار کرد: ابتدای جلسه وزیر محترم ورزش و جوانان صحبت کرد و توصیه‌های لازم را به ما کرد. سرفصل‌هایی که مدنظر آقای سلطانی ‌فر بود این بود که دنبال این باشیم که تیم استقلال تبدیل به باشگاه شود، منابع مالی پایدار از اولویت‌ها باشد، تکلیف بدهی‌ها و مالیات‌ها مشخص شود، توجه به رده‌های پایه، اصلاح و توسعه باشگاه مد نظر قرار بگیرد و به پیشکسوتان و هواداران توجه شود.

او ادامه داد: بعد از آن نیز نقطه نظرات در مورد مدیرعامل مطرح شد و نیز گزارشی از عملکرد یک ساله باشگاه را شرح دادیم که در آن به مواردی همچون پرداخت بدهی‌ها و ساماندهی کمپ‌ها اشاره شده بود. همچنین دکتر قریب به عنوان رییس هیات مدیره و بنده هم به عنوان مدیرعامل و انتخاب شدیم و همچنین سخنگوی باشگاه نیز خودم خواهم بود. همچنین اولین جلسه هیات مدیره این هفته‌ تشکیل جلسه داده و وارد بحث‌های ریز خواهیم شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین درباره جذب مجتبی جباری و این که اعلام کرده بود که پیوستن او به استقلال منتفی است، توضیح داد: به من گفته بودند که او مصدوم است و به همین دلیل شرط گذاشتیم که اگر در تست‌های پزشکی تایید شد قراردادش لازم الاجرا خواهد بود. البته خودش گفت که مشکل خاصی ندارد و فصل قبل هم بازی کرده است. او زانویش را عمل کرده و کمی رعایت می‌کند.

افتخاری درباره وضعیت رامین رضاییان برای پیوستن به باشگاه استقلال، گفت‌: فهرست ما تقریبا پر است. اگر رضاییان به استقلال بیاید یک نفر را از فهرست خارج می‌کنیم. قرار شد که او به اروپا برود و مذاکره کند. اگر توافق کرد که به سلامت و اگر به توافق نرسید به تهران می‌آید و ما با او مذاکره می‌کنیم. او پیشنهادی به ما داد که قابل قبول نیست. اگر قرار است او به استقلال بیاید طبق سقف قرارداد باشگاه با او توافق می‌کنیم حتی اگر بهترین بازیکن دنیا هم به استقلال بیاید به او سقف قرارداد را می‌دهیم. ما از او بدمان نمی‌آید و کادرفنی خواهان اوست. به رضاییان برای لیگ قهرمانان آسیا نیاز داریم. ما باید در سه جام شرکت کنیم و ممکن است در طول این مسابقات سه، چهار بازیکن مصدوم شوند.

او ‌اضافه کرد: همان اتفاقی که در فصل گذشته برای ما اتفاق افتاد می‌تواند در این فصل هم رخ دهد. قطعا در طول مسابقات تلفات خواهیم داد. بازی با العین تجربه تلخی برای ما بود. در ‌عین ‌حال آن بازی تجربه شیرینی هم برای ما بود، چرا که از آن بازی درس گرفتیم و دیگر نمی‌خواهیم در مواجهه با چنین بازی‌های سختی دست‌مان خالی باشد. امکان دارد یک روز ما خسرو حیدری را نداشته باشیم و باید برای او جایگزین تعیین کنیم. رضاییان بازیکن خوبی است و می‌تواند برای ما موثر باشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که تا چه تاریخی منتظر رامین رضاییان می‌مانید؟ گفت‌: رضاییان از ما ۱۲ روز مهلت خواسته که از روز گذشته (جمعه 9 تير) شروع شده است.

وی در ادامه درباره این که دیدار پرسپولیس برابر استقلال در آلمان برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت‌: بله. ما در این بازی شرکت می‌کنیم چون درآمدهای خوبی برای ما دارد. به‌ هر حال ما بازیکن جذب کرده‌ایم و دولت هم که به ما پول نمی‌دهد. بنابراین باید از جایی این منابع مالی را تامین کنیم. پرسپولیس هم مصمم است که این بازی برگزار شود.

افتخاری در ادامه درباره صحبت‌های معینی که عنوان کرده بود" پیش از جلسه هیات مدیره انتخاب‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان انجام شده و این جلسه تشریفاتی بوده است" گفت‌: نه. چنین چیزی نبود. هیچ چیز پیش از جلسه مشخص نشده بود. ما در جلسه هیات مدیره، رییس هیات مدیره و نایب رییس را مشخص کردیم. پس از این جلسه‌ای با حضور وزیر برگزار شد، اعضا اصرار داشتند حالا که همه نفرات حضور دارند در همین جلسه رای گیری شده و رییس هیات مدیره و نایب رییس مشخص شود. بنابراین در همان جلسه نایب رییس و هیات رییسه مشخص شدند.

مدیر عامل باشگاه استقلال در ادامه درباره این که از زمان حضورش در استقلال به دنبال برکناری‌اش بودند، گفت‌: بله. عده‌ای از همان ابتدا پیش از این که به باشگاه برسم کلید برکناری من را زدند اما من با شناخت کامل از فوتبال به این باشگاه آمدم. من از فوتبال به باشگاه استقلال آمدم. در زمانی که در فوتسال بودم باز هم چنین حرف و حدیث‌هایی مطرح می‌شد اما من فقط با تمرکز به کارم ادامه‌ می‌دادم و کاری به این حرف و حدیث‌ها نداشتم. در باشگاه استقلال هم جز دردسر چیزی وجود ندارد. شما اگر بخواهید سالم کار کنید قاعدتا نباید به این باشگاه بیایید.

وی درباره نقل و انتقالات استقلال در پنجره تابستانی ادامه داد: بازیکنانی که نسبت به آن‌ها شناخت داشتیم را جذب کردیم. البته نیازهای کادر فنی را در نظر گرفته‌ایم. کادر فنی به ما گفت که چه بازیکنانی می‌خواهد و ما نیز آن‌ها را جذب کردیم. استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگ می‌خواهد. در مبحث مبلغ قراردادها ریسک کردم و با خود گفتم هیات مدیره جدید می‌آید و منابع مالی را تامین می‌کند. بعد از دیدار با العین حواسم را جمع کردم تا تیمی را ببندم تا در میدان‌های سخت کم نیاورد.

افتخاری درباره حمایت از منصوریان در این فصل نیز اظهار کرد: منصوریان مربی جوانی است و باید به او فرصت داد. او در فصل گذشته عملکرد خوبی داشت. زمانی که من کار را دست گرفتم، تیم در انتهای جدول بود و ما هم‌دل شدیم و با بازیکنان جوانی که به تیم تزریق کردیم، توانستیم نایب قهرمان لیگ شویم و دربی را نیز با پیروزی پشت سر بگذاریم. منصوریان در شرایط سخت نتیجه‌اش را گرفته چه برسد به الان که بازیکنانی که می‌خواسته در اختیارش قرار دادیم. او می‌تواند نتیجه خوبی بگیرد و من به این مساله خوش‌بین هستم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره جذب رضاییان و حاشیه‌هایی که این بازیکن در استقلال خواهد داشت اظهار کرد: بازیکنانی را جذب کرده‌ایم که هر بازیکن بخواهد در کنار آن‌ها بازی کند، با آن‌ها هم‌دل خواهد شد. اینجا پرسپولیس نیست و جو آرامی دارد. رامین رضاییان نیز می‌تواند با سایر بازیکنان هم‌دل شود و از هر حاشیه‌ای به دور باشد. هم‌دلی در تیم ایجاد شده است که اگر یک نفر هم بخواهد حرکتی انجام دهد، در آرامش سایر بازیکنان محو می‌شود.

او درباره انتقاداتی مبنی بر دخالت سلطانی‌فر در تصمیماتی که در باشگاه استقلال گرفته می‌شود توضیح داد: من این صحبت‌ها را قبول ندارم. آقای سلطانی‌فر یک فرد فوتبالی است و می‌داند که نباید در مسائل جزئی باشگاه دخالت کند. چون می‌داند که در صورت دخالت باید پاسخگو باشد. او کارها را به باشگاه واگذار کرده و از ما می‌خواهد که درباره هر تصمیمی که می‌گیریم، پاسخگو باشیم. سلطانی‌فر تا به این‌جا حمایت کرده و می‌داند که چه کاری به صلاح استقلال است.

افتخاری درباره هوادارانی که مقابل باشگاه استقلال به سلطانی‌فر اعتراض کرده بودند بیان کرد: آن‌ها می‌خواستند باشگاه را وارد حاشیه کنند اما تنها یک حرف می‌توانم به آن‌ها بزنم، "شما هر کاری کردید که من را زمین بزنید اما ما با این کارها از هدف خود دور نمی‌شویم. به جای این اعتراض‌ها بازیکنان و کادر فنی را تشویق کنید." آن‌ها فکر کردند می‌توانند روی وزیر ورزش تاثیر بگذارند و وزیر نیز کاری کند که آن‌ها دوست دارد اما با گذشت زمان متوجه اشتباه خود شدند.

وی افزود: وزیر، صلاح باشگاه را می‌داند. از موقعی که من آمدم توانستیم دربی را ببریم و در لیگ نیز از انتهای جدول به مقام نایب قهرمانی برسیم. تنها در لیگ قهرمانان نتوانستیم تا مراحل پایانی ادامه دهیم که به امید خدا امسال جبران خواهیم کرد.

افتخاری درباره شکایت سبک‌دست نیز اظهار کرد: او قراردادی بسته بود که طبق آن باید ۲۰ میلیارد به باشگاه می‌پرداخت اما در شکایت خود ادعا کرده است که ۸ میلیارد از باشگاه طلبکار است. او باید ۲۰ میلیارد به باشگاه می‌پرداخت در حالی که تنها ۴ و نیم میلیارد از این پول را به باشگاه داد. سازمان حسابرسی کل کشور عملکرد ما را مورد قبول دانسته و همین یکی از مسائلی بود که در گزارش خود به وزیر ورزش آن را مطرح کردیم.

کد خبر 374698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha