همشهری آنلاین: دو خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی 24 نوامبر(3 آذر) با انجام راهپیمایی فضایی جدیدترین محفظه اضافه شده به ایستگاه فضایی بین‌المللی را سیم‌کشی کرده و آن را به راه انداختند.

به گزارش آسوشیتدپرس خانم فرمانده پگی ویتسون و دانیل تانی تعداد بیشتری از اتصالات الکتریکی و خطوط مایع را که ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و بخش جدید هارمونی را به هم می‌پیوندند، برقرار کردند.

 محفظه جدید "هارمونی" در سفر ماه گذشته شاتل دیسکاوری به ISS متصل شده بود.

هارمونی به عنوان محل پهلوگیری یک آزمایشگاه اروپایی به نام کلمبوس عمل خواهد کرد که قرار است در طول دو هفته آینده بوسیله شاتل آتلانتیس به فضا برده شود.

در اوایل سال آینده نیز قرار است یک آزمایشگاه ژاپنی نیز  به این محفظه جدید به اندازه اتوبوس متصل شود.

به گفته درک هاسمن مدیر پرواز اکنون سیستم‌های سردکننده و نیروی هارمونی و نیز کامپیوترهای آن روشن هستند و به خوبی کار می‌کنند.

بیشتر کاری در این راهپیمایی فضایی انجام شد،شامل سوار کردن یک سینی 5.5 متری 135 کیلوگرمی حاوی خطوط مایع  انتقالی به هارمونی و چفت و بست کردن آن بود. این خطوط آمونیاک را که یک ماده سردکننده است حمل می‌کنند. فضانوردان سه‌شنبه گذشته یک خط انتقال مایع دیگر را نیز جابه‌جا و سوارکرده بودند.

خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی از زمان جدا شدن دیسکاوری در 5 نوامبر(14 آبان) تقریبا بی‌وقفه بر روی آن در حال کار کردن بوده‌اند. این سومین راهپیمایی فضایی آنها و آخرین آنها قبل از ورود شاتل آتلانتیس بود.

پرتاب آتلانتیس برای 6 دسامبر (15 آذر) برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 37469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز