شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

همشهری دو : مهدی بحرینی، خوشنویس جوانی است که با کمک دوستان هم صنف خود کارگاه‌های خوشنویسی برگزار می‌کند تا عواید حاصل از فروش کار آنها را به خیریه‌ها کمک کند.

خوشنویسی

او در مورد هنرش مي‌گويد: «من از سال 83 خط معلي را بدون استاد شروع كردم و يك حقيقت غيرقابل كتمان اين است كه آنچه امروز از خوشنويسي داريم و ميراث‌دار آن هستيم، به حضرت علي(ع) برمي‌گردد. خوشنويسان اساسا با تمسك به حضرت علي(ع)، وارد اين عرصه مي‌شوند».

او حالا در اين عرصه توانسته كارگاه‌هايي به نفع افراد نيازمند برگزار و عوايد حاصل از فروش آن را به خيريه‌ها پرداخت كند. او مي‌گويد: «در تمام دنيا هنرمندان براي حمايت از افراد نيازمند و كودكان بيمار، بازارچه خيريه برگزار مي‌كنند و چقدر خوب است كه در كشور ما هم هنرمندان از اين كار حمايت مي‌كنند».

بحريني مي‌گويد: «اخيرا به مناسبت‌ ماه رمضان يك كارگاه خوشنويسي با كمك دوستان برگزار كرديم و تابلوها را به قيمت همت عالي فروختيم تا هركس به هر ميزان كه مي‌تواند به خيريه‌ها كمك كند».

بحريني معتقد است كه هنر خوشنويسي به‌ويژه خط معلي مهجور مانده اما با جاذبه‌هايي كه اين خط در كنار هنر تهذيب دارد مي‌تواند جوانان زيادي را جذب كند؛ از اين‌رو درنظر دارد آموزش رايگان به كودكان مستعد را هم شروع كند. او مي‌گويد: «بايد بستري فراهم شود تا هر هنرمندي با هنرش بتواند به افراد نيازمند كمك كند و تنها نبايد كمك نقدي كرد بلكه همين آموزش هم مي‌تواند مفيد باشد و به ماندگاري آن كمك كند».

همچنين او به مناسبت‌هاي مختلف نمايشگاه‌هايي برگزار مي‌كند تا بتواند به خيريه‌ها كمك كند. او ادامه مي‌دهد: «در آينده دوست دارم با كمك دوستان اين كارگاه‌هاي نيكوكاري را هر فصل برگزار كنم تا به خيريه‌هاي بيشتري كمك كنم».

او همچنين نمايشگاهي از آثار خوشنويسي قرآني براي حمايت از كودكان سرطاني برگزار كرده و درنظر دارد اين كار را به‌صورت مداوم ادامه دهد. او تلاش مي‌كند تا با كمك به خانواده‌هاي نيازمندي‌ كه بيمار سرطاني دارند زمينه خوبي را فراهم آورد تا آنها بدون دغدغه‌اي خاص، تنها به درمان كودكشان فكر كنند.

کد خبر 374654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha