همشهری دو : مؤسسه خیریه طلیعه کرامت تهران بنیادی است برای حمایت از ایتام، معلولان و سالمندان.

موسسه برای حمایت از ایتام

اين مؤسسه در سال1381 تاسيس شده و در حال حاضر مسئوليت نگهداري شبانه روزي از 30نوجوان پسر 10تا 16سال بي‌سرپرست و بدسرپرست را عهده‌دار است. در ضمن حامي 95خانوار نيازمند جنوب شهر تهران است.

اكرم شاهرخي، مديرعامل اين خيريه مي‌گويد: دولت به تنهايي قادر به پاسخگويي به تمامي نيازهاي اقتصادي- اجتماعي و بهداشتي و رفاهي نيست و همياري افراد و مؤسسات خيريه كه هميشه گره‌گشاي مشكلات محرومان و نيازمندان آبرومند هستند نياز است.

كمك به ايتام و تأمين نيازهاي مادي و معنوي فرزندان تحت پوشش و فراهم كردن زمينه رشد و تعالي آنان، ايجاد فضايي گرم و صميمي و توجه به نيازهاي عاطفي فرزندان در خانواده بزرگ طليعه كرامت، كمك به استقلال فرزندان بعد از اتمام تحصيلات، تأمين هزينه تحصيلات عالي، مسكن، اشتغال و ازدواج فرزندان، تأمين امكانات و فرصت‌هاي لازم جهت فعاليت‌هاي ورزشي، علمي، فرهنگي، هنري و شكوفايي استعدادهاي بالقوه فرزندان، ارائه تسهيلات ويژه و كمك‌هاي بلاعوض جهت اشتغال، درمان، ادامه تحصيل، ازدواج و ساير موارد ضروري و حمايت از اقشار آسيب‌پذير و اشخاص نيازمند و ايجاد كارگاه‌هاي حرفه آموزي و كارآفريني از اهداف اين خيريه است.

شاهرخي در مورد زمينه‌هاي همكاري با اين خيريه مي‌گويد: با توجه به فعاليت مؤسسه و اهداف گسترده آن، نيكوكاران مي‌توانند به طرق مختلف مانند تقبل هزينه يك يا چند نفر از فرزندان (به‌صورت سرپرست داوطلب)، كمك‌هاي مالي عمومي، تقبل هزينه‌هاي فرهنگي شامل كلاس‌هاي تابستانه (زبان، نقاشي، كامپيوتر، خوشنويسي، تئاتر و...)، اردوهاي يك روزه، سينما، شهربازي، استخر و...، يا كمك‌هاي غيرنقدي، ما را ياري كنند.

او همچين تأكيد دارد كه اين خيريه از حضور نيروهاي داوطلب مانند پزشك عمومي، دندانپزشك، روانپزشك، روانشناس يا نيروهاي داوطلب خدماتي برقكار، تاسيساتي، پيك موتوري، راننده با ماشين و نيروي داوطلب نيز دعوت به همكاري مي‌كند.

سال گذشته اين خيريه يك سفر چند روزه زيارتي- سياحتي به مشهد مقدس را براي فرزندان تحت پوشش خود در تابستان برگزار كرد كه علاوه بر زيارت امام رضا (ع) به سياحت و تفريح نيز پرداختند و از نقاط مختلف شهر بازديد كردند. حالا شاهرخي اميدوار است كه در تابستان امسال نيز بتواند اين سفر زيارتي را برگزار كند.

کد خبر 374651

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha