سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

انسیه شاه‌حسینی: این روزها که در خیابان‌های تهران راه می‌روید و گرمای هوا کلافه‌تان کرده، یک‌لحظه خودتان را جای مردم خوزستان بگذارید و ببینید آنها چه می‌کشند.

انیسه شاه حسینی

مردم فداكار و سلحشوري كه در 8سال جنگ تحميلي از كشور و اعتقاداتشان دفاع كردند، هزينه‌هاي بسيار پرداختند و به عنوان سرزمين نفت، تقريبا هزينه كل كشور را مي‌دهند و خودشان از كمترين حمايت برخوردارند. در گرمايي كه گويي آتش از آسمان مي‌بارد، خوزستاني‌ها به‌سختي نفس مي‌كشند و در همين چند ماه اخير بارها پيش آمده كه خدمات‌رساني عمومي در اين استان با اختلال و مشكل مواجه شده است.

در منطقه‌اي كه بسياري از نقاطش گلزار شهداست و هر وجب از خاكش با حماسه‌ها و جانفشاني‌ها حفظ شده، مردم به‌سختي زندگي مي‌كنند. اين همه دم از توسعه زده‌ايم ولي وقتي به خوزستان مي‌رويم به‌سختي مي‌شود نشانه‌هايي از توسعه‌يافتگي را ديد در حالي كه همه ما مديون مردم خوزستان هستيم. روزي را به خاطر مي‌آورم كه عراق 51 نقطه از شهر اهواز را بمباران كرد و همه جا غرق خون بود. آن همه شهيد و مجروح و خسارت‌دادن و ايستادن در برابر دشمن و مقاومت‌كردن و حراست از مام ميهن را، مردم قدردان هستند. متاسفانه با اينكه نزديك به 3دهه از پايان جنگ مي‌گذرد، خوزستان همچنان با انبوهي از مشكلات مواجه است؛ انبوه مشكلاتي كه شايد گرماي شديد هوا- به خصوص در اين فصل- كوچك‌ترين آن باشد.

همين الان در پايتخت، هوا كه كمي گرم مي‌شود خيلي از مردم دچار مشكل مي‌شوند. كافي است در اين روزهاي گرم تابستان كمي به مردم مظلوم و قهرمان خوزستان فكر كنيد كه چگونه در هوايي بسيار گرم‌تر و با امكاناتي محدود زندگي مي‌كنند؛ در منطقه‌اي كه گرماي طاقت‌فرسايش حالا سال‌هاست با ريزگرد هم همراه شده است. مردم سرزميني كه نخل‌هايش سوختند ولي در برابر دشمن سر خم نكردند، شايسته بهترين‌ها هستند. كاش عزمي و غيرتي مضاعف را شاهد باشيم تا خوزستان قهرمان به توسعه و رفاه برسد.

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 374410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha