گروه سیاسی: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد:‌ راهبرد نیروی دریایی ارتش برگرفته از راهبرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و حرکت در جهت بازدارندگی است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در آستانه 7آذر، روز نیروی دریایی در  نشست خبری با خبرنگاران به تشریح اقدامات و میزان آمادگی این نیرو پرداخت.

به گزارش خبرنگار همشهری، سیاری در توضیح بازدارندگی افزود: این راهبرد به این معنی است که باید به منظور مقابله با تهدیدی که شناختیم، به حدی از توانایی و قابلیت دست یابیم که هیچ دشمنی فکر تجاوز به مرزهای ما را نداشته باشد و بداند که درصورت حماقت و حمله به مرزهای ایران، ضربه دوم را آنچنان خواهد خورد که پشیمان شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤالی درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز درصورت حمله نظامی به ایران گفت:‌ ما ادعای بستن تنگه هرمز را نداریم اما در شرایط خاص به منظور حفظ منافعمان، هر اقدامی را پیش‌بینی و درصورت لزوم اجرا خواهیم کرد.

وی با بیان این که تهدیدات را به خوبی شناخته و مرعوب هم نشدیم تأکید کرد: البته بسیاری از تهدیدات، عملیات روانی است و به‌رغم آنچه مطرح می‌شود، این تهدیدات، خطر چندانی برای نیروهای توانمند مسلح جمهوری اسلامی ایران محسوب نمی‌شوند.

مانور اتحاد 86

فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش اتحاد 86 در دریای عمان و تنگه هرمز در بهمن ماه خبر داد.

وی در این نشست با اشاره به برگزاری مانور دریایی اتحاد86 اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این رزمایش با هدف بالا بردن تاکتیک‌های نظامی و ارتقاء توان رزمی و سطح آموزشی نیروی دریایی ارتش برگزار می‌شود.

به گفته سیاری، در این رزمایش که به مدت یک هفته انجام می‌شود، یگان های سطحی، زیر سطحی و همچنین هوایی نیروی دریایی ارتش به همراه نیروهای تکاور و تفنگداران دلاور نیروی دریایی، توانمندی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

اولین زیردریایی داخلی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از به آب انداختن یک زیردریایی در سالروز هفتم آذر خبر داد.

سیاری با اشاره به تلاش‌های نیروی دریایی جهت توسعه تجهیزات و سلاح‌های دریایی به ویژه یگان‌های زیرسطحی این نیرو گفت: ما امروزدر عرصه‌ ساخت تجهیزات و سلاح‌های دریایی توانایی بالایی داریم و در سالروز تأسیس نیروی دریایی یک زیردریایی به آب خواهیم انداخت.

وی همچنین درباره دیگر اقدامات انجام شده  افزود: ‌ما اکنون قادر به تولید و ساخت ناوچه‌های پیشرفته موشک انداز کلاس پیکان هستیم که اکنون در خدمت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از ساخت و بهره برداری ناوشکن موج موسوم به جماران در آینده نزدیک خبر داد.

سیاری در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره حضور نیروهای بیگانه در منطقه به ویژه در خلیج فارس و دریای عمان و این‌که آیا پس از ماجرای دستگیری ملوانان متجاوز انگلیسی، برخوردهای مشابهی نیز میان نیروی مسلح ایران و نیروهای بیگانه صورت گرفته است یا خیر تأکید کرد: بعد از بازداشت ملوانان متجاوز انگلیسی، برخورد دیگری را شاهد نبوده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد:‌ نیروهای بیگانه پس از آن ماجرا دیگر جرات اقدام مشابهی را ندارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار همشهری درباره میزان آمادگی نیروی دریایی در دریای خزر اظهار داشت: ما این دریا را تهدیدخیز ندانسته و به دریای خزر به‌عنوان دریای صلح و دوستی نگاه می‌کنیم.

سیاری در عین حال افزود:‌ ما در دریای خزر نیز به مانند خلیج فارس و دریای عمان در آمادگی کامل به سر می‌بریم.

کد خبر 37434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز