همشهری آنلاین: ارتش آمریکا اعلام کرد در پی لغو توافقنامه امنیت پرواز از سوی روسیه ، مسیر پرواز جنگنده‌هایش را بر فراز سوریه جهت تضمین سلامت کادر پروازش تغییر می‌دهد. مقامات آمریکا در عین حال بر تلاش خود جهت باز نگه داشتن خطوط تماس با روسیه در سوریه تاکید کردند.

آمریکا: برای فعال‌سازی مجدد کانال تماس با روسیه در سوریه تلاش می‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که تمامی توافقنامه‌ها و تعهدات دوجانبه امنیت پروازی با آمریکا جهت ممانعت از هرگونه سانحه هوایی در سوریه ملغی است.

همچنین روسیه روز دوشنبه از آزمایش‌های جدید موشکی از ساحل سوریه در راستای رزمایش نظامی خود خبر داد که قرار است ۱۸ تا ۳۰ ژوئن جاری برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، این موشک‌ها در ۱۹، ۲۰، ۲۳، ۲۸ و ۳۰ ژوئن در ساعت بین ۰۸:۰۰ و ۱۸:۰۰ به وقت مسکو در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه شلیک خواهند شد.

در ماه مه گذشته و چهار ژوئن نیز چنین تمرین‌های موشکی در سواحل سوریه انجام شد.این رزمایش روسیه در سایه تنش روز افزون روسیه و آمریکا به علت ساقط کردن یک جنگنده نظام سوریه توسط ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا در روز یکشنبه است.

در این راستا سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد، در نتیجه رویاروی‌های اخیر با نیروهای هم‌پیمان سوریه و نیروهای روسی تصیم گرفتیم تدابیر جسورانه‌ای برای تغییر مسیر پروازهای جنگنده‌های خود بر فراز سوریه جهت ادامه عملیات خود علیه داعش همزمان با تضمین سلامت کادر نیروی هوایی‌مان در سایه تهدیدات موجود در نظر بگیریم.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سرنگونی جنگنده سوری را این گونه توجیه کرده که در حال بمباران افراد مسلح نیروهای دموکراتیک سوریه در جنوب الطبقه بود که مورد حمایت آمریکا هستند.

وزارت دفاع آمریکا خبر توقف کانال ارتباطی خود را با روسیه که به منظور ممانعت از هر گونه سانحه هوایی ایجاد شده بود، تایید کرد.

پنتاگون در عین حال اعلام کرد، برای فعال سازی مجدد کانال ارتباطی روسیه و آمریکا برای منع درگیری‌ها در سوریه تلاش می‌کند.

جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک و نظامی برای فعال سازی مجدد کانال مذکور تلاش خواهیم کرد.

دانفورد گفت: ارتباطات بین نظامیان روس در پایگاه حمیمیم سوریه و همتایان‌ آمریکایی‌شان در پایگاه العدید در قطر همچنان برقرار است.

وی در توجیه نقض حاکمیت سوریه اظهار داشت: اقدامات آمریکا علیه نیروهای هم‌پیمان دولت سوریه برای دفاع از خود است.

در عین حال کاخ سفید افزود: برای باز ماندن خطوط تماس خود با روسیه جهت ممانعت از درگیری‌های احتمالی تلاش خواهیم کرد.

کاخ سفید ادامه داد: اما در عین حال حق دفاع از خود را در سوریه محفوظ می‌داریم.

کد خبر 373810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha