ماموران پلیس پایتخت در جریان اجرای طرح امنیت محله‌محور موفق شدند ۱۴۵سارق را که در قالب ۳۰باند تبهکاری فعالیت می‌کردند دستگر کنند.

متهمان كه ديروز همراه با بخشي از اموال كشف شده به مقر پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شده بودند در حضور فرمانده انتظامي تهران بزرگ جزئيات بيشتري از سرقت‌هايشان را شرح دادند. اتهام دستگيرشدگان سرقت، سرقت مسلحانه، كيف قاپي و زورگيري در سطح شهر تهران بود.

سردار حسين ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ درباره اجراي اين طرح گفت: متهمان كه 145نفر هستند از روز يكشنبه تا صبح دوشنبه دستگير شده‌اند و بيش از ۶۰درصد آنها سابقه دار هستند. همچنين 60درصد از آنها در تهران و 40درصدشان در شهرستان‌هاي اطراف پايتخت به دام افتاده‌اند.

وي ادامه داد: در بين دستگير‌شدگان اعضاي 2باند سرقت مسلحانه نيز وجود دارند كه به چندين فقره سرقت اعتراف كرده‌اند و با دستگيري اين افراد 24ميليارد تومان اموال مسروقه كشف شد. سردار ساجدي‌نيا به شهروندان اطمينان داد كه طرح امنيت محله‌محور به‌هيچ‌وجه تعطيل بردار نيست. وي افزود: در كنار اجراي طرح شناسايي سارقان سابقه‌دار، شناسايي اراذل و اوباش كه باعث ايجاد مزاحمت براي نواميس مي‌شوند نيز در حال اجراست و اميداريم با همكاري مردم بتوانيم نسبت به دستگيري اراذل و اوباش اقدام كنيم.

  • سرقت با كلت قلابي

2نفر از سارقان دستگير شده 2جوان 19 و 22ساله هستند كه اتهام‌شان سرقت مسلحانه از مغازه‌هاست. آنها به‌عنوان مشتري وارد مغازه مورد نظرشان مي‌شدند و كالايي را كه مي‌خواستند سفارش مي‌دادند اما به‌جاي پرداخت پول اسلحه‌شان را به طرف فروشنده مي‌گرفتند و با تهديد خارج مي‌شدند. يكي از آنها در گفت‌وگو با همشهري جزئيات بيشتري را شرح داد.

  • چطور از مغازه داران سرقت مي‌كرديد؟

من و دوستم به‌عنوان مشتري وارد مغازه‌هاي فروش گوشي موبايل مي‌شديم. بعد از آنكه فروشنده چند گوشي را براي مان مي‌آورد همه آنها را داخل كيسه‌اي مي‌ريختيم و فرار مي‌كرديم. اگر فروشنده اعتراض مي‌كرد يا پول مي‌خواست با يك كلت كمري او را تهديد مي‌كرديم.

  • كلت كمري را از كجا و چطور تهيه كرده بوديد؟

راستش را بخواهيد كلتي كه از آن حرف زدم يك اسباب بازي بود، اما هيچ‌كس متوجه نمي‌شد و وقتي آن را به طعمه‌هاي مان نشان مي‌داديم مي‌ترسيدند.

  • با اين شيوه به چند مغازه دستبرد زديد؟

حدود 8 مغازه. بيشتر اين مغازه‌ها هم در شمال شهر بودند.

  • با گوشي‌هاي مسروقه چه مي‌كرديد؟

مالخر داشتيم كه آنها را خيلي پايين‌تر از قيمت واقعي مي‌فروختيم و پولش را بين خودمان تقسيم مي‌كرديم.

  • عبور از درهاي ضد‌سرقت

يكي از دستگيرشدگان جواني 28ساله است كه به اتهام سرقت از 100خانه دستگير شده است. او در گفت‌وگو با همشهري از جزئيات سرقت‌هايش مي‌گويد.

  • چطور محل‌هاي سرقت را انتخاب مي‌كردي؟

ما 6 نفر بوديم. در محله‌هاي بالاي شهر پرسه و زنگ خانه‌هايي را كه چراغ‌هايشان خاموش بود مي‌زديم و وقتي كسي جواب نمي‌داد مطمئن مي‌شديم كه هيچ‌كس آنجا نيست. ما بيشتر واحدهايي را كه در طبقه اول بود انتخاب مي‌كرديم.

  • چطور وارد خانه‌ها مي‌شديد؟

با استفاده از ديلم و پيچ گوشتي درها را تخريب مي‌كرديم. حتي درهاي ضدسرقت را هم تخريب مي‌كرديم و وارد خانه‌ها مي‌شديم. براي امنيت بيشتر يكي از دوستانم هم يك سلاح وينچستر با خودش داشت. هدف ما بيشتر پول و جواهرات بود. مي‌دانستيم كه خيلي‌ها پول و طلاهاي‌شان را در كمد يا اتاق خواب مي‌گذارند. ما هم يكراست سراغ طلاها مي‌رفتيم. در حدود 100سرقتي كه انجام داديم با 3گاوصندوق هم روبه‌رو شديم و چون نمي‌توانستيم درشان را باز كنيم آنها را با خودمان برديم و در جاي ديگري آنها را تخريب كرديم.

  • قبل از اين چند مرتبه دستگير شده بودي؟

اين نخستين بارم است. من هيچ سابقه‌اي ندارم.

کد خبر 373718

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha