گزارش اولیه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از معدن زمستان‌یورت به مجلس ارائه شده و ارائه گزارش نهایی این کمیسیون از این حادثه پس از اتمام عملیات گودبرداری در عمق معدن ارائه خواهد شد.

سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد وضعيت ارائه گزارش اين كميسيون به مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: گزارش اوليه اين كميسيون در مورد سانحه معدن زمستان‌يورت روز چهارشنبه 17خرداد‌ماه امسال و همزمان با حمله تروريستي به مجلس ارائه شد.

سعيد باستاني افزود: هنوز بخشي از معدن زمستان‌يورت آواربرداري نشده و دليل اصلي وقوع اين سانحه مشخص نيست. كميسيون صنايع گزارش اوليه‌اي درخصوص اين سانحه تهيه و ارائه كرد و به محض پايان عمليات آواربرداري در عمق هزار و 100متري اين معدن كه اكنون در حال انجام است و بررسي و مشخص شدن علت اصلي سانحه، گزارش نهايي كميسيون صنايع و معادن از اين سانحه ارائه خواهد شد.

به‌گفته وي، بنا بر گزارش اوليه ارائه شده توسط كميسيون صنايع و معادن به مجلس شوراي اسلامي 3عامل اصلي در شكل‌گيري اين سانحه دخيل بوده است. اين عوامل شامل آلودگي شديد هواي داخل معدن و كار نكردن سيستم‌هاي تهويه هوا بوده اما علت شكل‌گيري اين سانحه احتمالا به‌دليل جرقه حاصل از باطري به باطري كردن لكوموتيو در داخل اين معدن بوده است.

کد خبر 373585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha