شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شاید هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کرد که تحقیقات درباره ارتباط ستاد انتخاباتی او با روسیه به این مرحله برسد و با وجود تبدیل شدن به قدرت اول واشنگتن خودش هم مورد سؤال و جواب قرار گیرد.

ترامپ كه به تازگي در توييتر خود تأييد كرده كه در جريان رسيدگي به پرونده مداخله روسيه در انتخابات آمريكا او نيز مورد تحقيق قرار گرفته اين روزها حسابي از رسيدن كار به اين مرحله خشمگين است. يكي از مشاوران ترامپ در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس گفته است كه او در زمان پخش اخبار اين ماجرا جلوي تلويزيون فرياد مي‌كشيد و همه‌‌چيز را يك توطئه و تعقيب مغرضانه عليه خودش مي‌خواند.

ترامپ با رسيدن به اين مرحله در توييتر خود نوشت: كسي كه به من گفت‌ رئيس اف‌بي‌آي را اخراج كنم از من به‌خاطر اخراج رئيس اف‌بي‌آي تحقيق مي‌كند!او در توييت ديگري نوشت: پس از ۷ ما ه تحقيق و اداي توضيحات در كميته راجع به «تباني من با روس‌ها» هنوز هيچ‌كس مدركي نشان نداده است.

به تيم انتقالي دونالد ترامپ هشدار داده شد كه تمامي مدارك و اسناد مربوط به تحقيقات در مورد دخالت روسيه را حفظ كنند.
علاوه بر رئيس‌جمهور آمريكا، جرد كوشنر، داماد ترامپ هم از افرادي است كه تحت تحقيق قرار دارد. ترامپ در پيام خود به راد روزن استاين، معاون دادستان كل آمريكا اشاره دارد.روزن استاين در نامه‌اي اداري به ترامپ در مورد انجام وظايف جيمز كومي، مدير بركنار شده اف بي‌آي اظهار نگراني كرده بود و رئيس‌جمهور آمريكا در فرمان اخراج جيمز كومي به اين نامه استناد كرد،

اما خود راد روزن استاين بود كه رابرت مولر را به‌عنوان مستشار ويژه براي هدايت تحقيقات درخصوص دخالت‌هاي روسيه در انتخابات سال ۲۰۱۶ انتخاب كرد. اما رويترز گزارش داده روزن استاين به‌صورت خصوصي گفته است احتمالا خودش هم به‌عنوان شاهد و مطلع احضار مي‌شود و شايد به همين‌خاطر از تحقيقات درباره روسيه كنار بكشد. اين نگراني وجود دارد ترامپ كه پيش از اين فكر مي‌كرد با ورود به كاخ سفيد كسي امكان بازخواست از او را ندارد دست به اخراج روزن استاين و رابرت مولر بزند.

محاصره ترامپ و اطرافيانش در اين پرونده باعث شده تا آنها به فكر تقويت تيم‌هاي حقوقي خود با استخدام وكلاي جديد باشند. مايك پنس، معاون رئيس‌جمهور آمريكا براي خودش وكيل خصوصي استخدام كرده و ريچارد كولن، از وكلاي برجسته ايالت ويرجينيا را برگزيده تا به او در مقابل سؤال و جواب‌هاي مأموران فدرال كمك كند.

همچنين خود ترامپ تيم وكلاي خود را تقويت كرده و به گزارش سي‌ان‌ان مارك كاسوويتز در رابطه با پرونده روسيه به‌عنوان وكيل ويژه و با تجربه در چنين زمينه‌هايي استخدام شده است. حتي مايكل كوهن، وكيل شخصي ترامپ كه سال‌ها به‌عنوان مشاور در كنار او بوده براي خودش در اين رابطه وكيل گرفته است. يك نهاد حقوق مدني هم اعلام كرده كه تحقيقات دوساله‌اي را درباره صلاحيت ترامپ براي رياست‌جمهوري آغاز كرده است. اوضاع آنقدر براي ترامپ بد شده كه روي بلانت، سناتور جمهوريخواه روز گذشته در گفت‌وگويي راديويي از ترامپ خواست درباره اين تحقيقات ديگر حرف نزند و ساكت بماند.

کد خبر 373453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha