همشهری آنلاین: مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور بسیج گفت: اقداماتی درخصوص اعزام کاروان‌های راهیان نور به عراق صورت گرفته است وحتی به دنبال احداث دو زائرسرا درنجف وکربلا هستیم.

 یعقوب سلیمانی

به گزارش بسیج،سردار پاسدار یعقوب سلیمانی در خصوص اعزام کاروان های راهیان نور عراق و سوریه هم گفت: در این طرح قبل از آغاز جنگ در سوریه 15 هزار نفر ثبت نام داشتیم ولی وقتی امنیت در این کشور از بین رفت، به طور طبیعی اعزام به این کشور نیز متوقف شد اما در مورد عراق، صحبت هایی در مورد اعزام ها صورت گرفته است.

وی درباره راهیان نورغرب و شمال غرب کشوراظهار کرد: پس از ماه مبارک رمضان واز حدود 10 تیر، راهیان نور غرب و شمال غرب آغاز می شود و با برنامه ریزی هایی که انجام شده است، برگزاری رزمایش رزمی فرهنگی در استان های کرمانشاه و آذربایجان غربی را هم برای زائران خواهیم داشت.

وی افزود: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج نیز با اهتمامی جدی تر، بستر سازی لازم برای استفاده از راویان بومی مناطق عملیاتی غرب وشمال غرب را انجام داده است تا امسال شاهد بکارگیری این افراد به عنوان راوی در مناطق یاد شده باشیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امسال ازنظر کمی و کیفی برنامه های پیش بینی شده برای راهیان نور غرب و شمال غرب ارتقاء می یابد عنوان کرد: در خصوص افزایش ظرفیت های شب ماندگاری، ظرفیتی جدید در سرپل ذهاب ایجاد کردیم که در حال تقویت آن هستیم، علاوه بر این در سردشت نیز ظرفیتی ایجاد شده است که باید تجهیز شود.

وی اضافه کرد: همچنین یک ظرفیت اسکانی 450 نفری هم در بانه پیش بینی شده است که در مجموع 25 هزار نفر در غرب و شمال غرب ظرفیت شب ماندگاری داریم البته در این منطقه باید به حدی برسیم تا همان گونه که در جنوب از نظر زیست مشکلی نداریم، این موضوع هم در غرب و شمال غرب اتفاق بیفتد.

کد خبر 373422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha