همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون امید مجلس از برگزاری جلسه هیات رئیسه این فراکسیون با رئیس‌جمهوری در درمورد تشکیل کابینه دولت دوازدهم خبر داد.

بهرام پارسایی

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به نزدیک شدن به ایام معرفی کابینه دولت دوازدهم، با تاکید بر حمایت فراکسیون امید از روحانی در جریان انتخابات اعلام کرد: باتوجه به تعامل خوبی که در این مدت میان دولت و فراکسیون امید برقرار بوده و نیز باتوجه به این‌که در آستانه تشکیل کابینه جدید برای دولت دوازدهم قرار داریم، قصد داریم به‌زودی در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور این تعاملات را پیگیری کنیم.

او گفت: البته تقاضایی در این رابطه تهیه نشده اما به‌دنبال برگزاری جلسه‌ای با حضور هیات رئیسه فراکسیون امید و آقای روحانی هستیم که درباره معرفی هیات دولت به مجلس گفت‌وگو و تعامل داشته باشیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر لزوم اعمال تغییرات در کابینه دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم اعلام کرد: به نظر می‌رسد بیش از ۵۰ درصد احتمال تغییر کابینه وجود دارد؛ چراکه هم مطالبات عمومی بر این مسئله تاکید دارد و هم مجلس برای اعمال تغییراتی در کابینه انتظاراتی دارد و علاوه بر آن، شخص آقای روحانی نیز خواستار انجام این تغییرات هستند.

او در پاسخ به این سوال که فراکسیون امید چگونه برای معرفی کابینه تعامل خواهد داشت و این‌که آیا پیشنهاد مجمع عمومی احصاء می‌شود یا این‌که وزارتخانه‌هایی خاص برای انجام تغییرات مورد اشاره قرار می‌گیرند، گفت: طبیعتاً نظر اعضای فراکسیون را درنظر خواهیم گرفت اما بنا نداریم درباره مصادیق وارد رایزنی شویم و به نظر می‌رسد، باتوجه به جایگاه و شان کارشناسی مجلس، بهتر است که با ارائه ویژگی‌ها و شاخصه‌های موردنظرمان برای وزراء و اعضای کابینه، در راستای این مهم با آقای روحانی تعامل داشته باشیم.

پارسایی در پایان تصریح کرد: بر این اساس، مهمترین نکته مدنظر فراکسیون امید این است که کابینه‌ای قوی تشکیل شود که هم اعضای آن بالاترین رای‌آوری را در صحن داشته باشند و هم بیشترین کارآیی و توانمدی را در اجرای برنامه‌های دولت.

کد خبر 373284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha