همشهری آنلاین- علی کدخدازاده: خرید اسید، همان اسیدی که با پاشیدن آن بر روی بدن افراد می‌توان زندگی آنها را تباه کرد، تا پایان عمر زجرشان را ادامه داد و حتی به کام مرگ فرستاد در کشور ما بسیار راحت است.

اسید پاشی

چندي پيش تعميركاري كه براي تعمير ماشين لباس‌شويي به خانه ما آمده بود گفت براي رفع گرفتگي يكي از لوله‌هاي ماشين بايد مقداري اسيد تهيه كنم.

به يك فروشگاه رنگ و مصالح ساختماني مراجعه و طلب مقدار مختصري اسيد كردم. فروشنده  يك گالن چهار ليتري اسيد 95 درصد برايم آورد. خونسرد قيمت را گفت و پول را از من گرفت.

از او پرسيدم كه آيا هيچ سندي، مدرك شناسايي براي خريد اسيد لازم ندارم؟ پاسخ منفي بود. به او گفتم شايد من بخواهم اين اسيد فوق‌العاده قوي را بر روي كسي بريزيم. گفت: شوخي مي‌كني؟

پرسيدم يعني شما به راحتي هر كس كه اسيد بخواهد با اين حجم و با اين درصد خلوص به او مي‌دهيد؟ جوابش مثبت بود.

باور نكردم. از چند فروشگاه ديگر هم اسيد خواستم و همه آنها كه داشتند، به راحتي گالن‌هاي چهار ليتري اسيد با خلوص بيش از 95 درصد را بدون هيچ ملاك و پرسشي به هر كس كه مطالبه مي‌كند، مي‌فروشند.

پيش‌تر انتقاد از اين بود كه چرا قرص‌هاي برنج را بدون نظارت و عمومي مي‌فروشند. اكنون بايد در خصوص خريد و فروش اسيد هم اين انتقاد و پرسش را مطرح كرد.

کد خبر 373091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha