سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یازدهم ژوئن ۲۰۱۷ در تاریخ ورزش تنیس ثبت شد. در این روز رافائل نادال توانست برای دهمین بار قهرمان اوپن فرانسه، رولان گاروس شود. رکوردی که نه فقط در رولان گاروس، که در تاریخ گرنداسلم‌های تنیس بی‌سابقه است.

Nadal

تاکنون در دوران رقابت‌های مدرن تنیس، سابقه نداشته کسی بتواند در یک گرند اسلم ده بار قهرمان شود. نادال سی و یک ساله اما برای جاودانه شدن، نشانی از نگرانی و اضطراب نداشت. او که در حال حاضر مرد شماره چهار تنیس جهان است، حریفی آماده به نام استن واورینکا را در مقابل می‌دید. نادال اما از همان ابتدای بازی، با اقتدار و با اعتماد به نفس بازی کرد و با ضربات سنگین و تاکتیک هجومی‌، سوار بر بازی شد.

به گزارش بي بي سي، نادال ست اول را با حساب ۲-۶ برد، در ست دوم ۳-۶ پیروز شد و سرانجام ست سوم را با نتیجه ۱-۶ از آن خود کرد تا در نهایت با حساب سه بر صفر، قهرمان اوپن فرانسه شود و تعداد قهرمانی‌های خود را در مسابقات گرند اسلم به عدد پانزده برساند.

به این ترتیب، "رافا" در فهرست پرافتخارترین قهرمانان تاریخ تنیس، از پیت سمپراس آمریکایی با چهارده قهرمانی پیشی گرفت و بعد از راجر فدرر با هجده گرنداسلم، در رده دوم این لیست قرار گرفت.

نادال در عین حال از منظری دیگر، رکوردی جالب توجه بر جا گذاشت. او از سال ۲۰۰۵ که در نوزده سالگی قهرمان شد، تا به امروز، یعنی طی یازده سال گذشته، ۷۹ بار در مسابقات اوپن فرانسه پیروز شده و فقط در دو دیدار مغلوب شده است. یک بار در سال ۲۰۰۹ برابر رابین سودرلینگ و آخرین‌بار در سال ۲۰۱۴ مقابل نواک جوکوویچ.

 

کد خبر 373067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha